Чи безпечно нині їздити в ліфтах та як бути, коли той почав ламатися кореспондент «Великого Києва» розпитав у КМДА.
Ремонтом ліфтів займаються приватні та комунальні компанії Києва, відтак, якщо ліфт поводить себе не так, як зазвичай, а мешканці бояться в ньому застрягти через поломку – радять не відкладати з вирішенням проблеми.
«У Києві діє низка програм, зокрема на умовах співфінансування, що дають змогу провести ремонт ліфтів. Деталі щодо участі в цих програмах уповноважені в будинку можуть дізнатись у свого керівника ОСББ чи ЖБК, або в представників обслуговуючої компанії», – повідомила Грамотна.
Однак, навіть найновіший ліфт не поїде, якщо в будинку немає світла – як сидіти 3-4 години під час зникнення електрики містяни уже знають. «ВК» не раз розповідав історії, як людей визволяли з ліфтів, а ще про жертв, які, нажаль, падали в шахти.
«Мешканців для безпеки та комфорту закликаємо не користуватися ліфтами у періоди стабілізаційних відключень електроенергії у будинку. Із графіками відключень можна ознайомитися на сайті ДТЕК. Оскільки можливі певні відхилення від графіків, варто планувати свій час так, щоб перестати користуватися ліфтами за 30-40 хвилин до початку відключення», – сказала Юлія.
Вона додала, що торік в умовах воєнного часу у Києві замінили 200 підйомників ліфтів.
«Є види робіт – капремонт, заміна, реконструкція ліфтів, які є досить високовартісними. Заміна підйомника на новий коштує 0,5 – 1 млн грн, залежно від низки технічних характеристик і виробника. За це відповідають приватні та комунальні компанії, що здійснюють обслуговування будинків. Поточний ремонт здійснюється у межах фактичних коштів, що сплачують мешканці за послуги управління або утримання житлових будинків», – розповідає Юлія Грамотна.
Тим часом, столичні рятувальники радять мешканцям дотримуватися правил у разі «застрягання» у ліфті:
- Заспокойтеся і постарайтеся зрозуміти, що нічого страшного не сталося і не варто панікувати.
- Не натискайте на всі кнопки поспіль, не стрибайте в ліфті і не намагайтеся відчинити двері кабіни самостійно.
- Скористайтеся кнопкою виклику диспетчера чи номером телефону аварійно-ліфтової служби та повідомте про проблему, що виникла, та своє місцеперебування.
- Зазвичай у ліфтових кабінах або ж у під’їзді є оголошення із номером телефону гарячої лінії компанії, яка обслуговує ліфт, – сфотографуйте його заздалегідь або запишіть. Якщо такої інформації немає, зверніться до керуючої компанії, ОСББ чи ЖЕКу, що обслуговує ваш будинок, з проханням розмістити її.
Нагадаємо, на днях у столичному готелі загорівся ліфт. Рятувальники евакуйовували мешканців.