Обережно, псевдокомунальники: як не стати жертвою випробуваної шахрайської схеми

Автор: Оксана Тупальська
13:04 05.06.2023

У двері квартири дзвонять люди та представляються працівниками комунальної компанії, яким треба перевірити покази лічильників або запропонувати вигідну послугу, а потім – обкрадають мешканців. Найчастіше від випробуваної схеми страждають пенсіонери, однак не тільки старші можуть потрапити на гачок злочинців. Кореспондент «Великого Києва» зібрав найбільш розповсюджені схеми шахрайства псевдокомунальників.

Обережно, псевдокомунальники: як не стати жертвою випробуваної шахрайської схеми
Світлодіодне освітлення

Фахівці комунальних служб є особами, яким найбільше довіряють жителі багатоповерхівок – адже видається, що якщо запитують представники «Водоканалу», енергетики чи газовики – то їм вкрай важливо, щоб звітувати та надавати послуги. Трапляється, що аферисти вдягають кольорові жилетки, які схожі на ті, що мають працівники комунальних служб.

Про що просять такі відвідувачі-шахраї:

  • Перевірити покази лічильників, які споживачі подають щомісяця. Поки власник квартири іде на кухню або у ванну кімнату, аби сфотографувати прилади, шахраї мають час, щоб щось поцупити в квартирі. Наприклад, в однієї з жертв вкрали сумку з гаманцем, які знаходилися в коридорі
  • Запропонувати більш вигідну послугу в обмін на разову виплату. Наприклад, кажуть, що якщо ви негайно сплатите за теплу воду за наступний місяць, то отримаєте знижку. Особа віддає кошти, однак потім не має в кого вимагати повернення грошей або послуг
  • Взяти участь в опитуванні про надані послуги. Споживач починає розмовляти з відвідувачем та скаржитись на якість послуг, відвідувачі входять в довіру, а тоді просять про нову послугу. Наприклад, відомі випадки, кои пропонували обміняти гроші на більш крупні або дрібні, та підсували наївним людям підроблені купюри.

Як відрізнити псевдокомунальника:

  • Просіть про документи, які підтверджують особу та приналежність до комунальної служби. Посвідчення має бути у кожного співробітника комунального підприємства
  • В присутності відвідувачів зателефонуйте до комунальної служби та дізнайтеся, чи запланована до вашого дому перевірка. Контакти беріть на офіційних сайтах. Бо сам «гість» може дати телефон спільника, який допоможе ввести в оману. Запитайте ім’я, прізвище та посаду комунальника. І перевірте, чи працює такий в компанії
  • У жодному разі не платіть гроші, якщо їх просять чи вимагають – за вигідну послугу чи у вигляді штрафу. Оплата послуг комунальних служб входить у квитанцію з комуналкою, так само як штрафи, якщо такі у виняткових випадках виникають, сплачуються через банк відповідно до документів і перераховуються на рахунки постачальників
  • Сплачуйте комунальникам лише якщо ви самі замовили їхні послуги. Та навіть у такому випадку вимагайте з ремонтника розписку.
  • Не соромтесь викликати поліцію, якщо візитер видався вам підозрілим, адже ваше життя та безпека є найвищими цінностями

Нагадаємо, «ВК» розповідав, що в Києві викрили злочинну групу квартирних шахраїв. А в “Київгазі” реагували на повідомлення мешканців Дніпровського району про шахраїв. які називали себе працівниками “Київгазу”й вимагали гроші для заміни газопроводу чи на “аварійну сигналізацію”. Також у застосунку «Київ Цифровий» з’явиться оновлення, яке допоможе вберегтися від шахраїв.

Великий Київ у Google News

підписатися