В avianews.com проаналізували внесені в правила зміни і виявили, що в основному розширюють прав авіакомпаній, але в деяких випадках можуть допомогти і пасажирам.
Реєстрація та посадка на рейс
Для авіакомпаній скасували обмеження на встановлення часу закінчення реєстрації і посадки – це питання відтепер повністю регулюється їх внутрішніми правилами. Раніше реєстрацію можна було закрити за 45 хвилин до вильоту, посадку – за 15 хвилин до вильоту.
При реєстрації на рейс можна використовувати документи в електронному вигляді. Таким чином, в законодавстві тепер дозволено використання додатку “Дія”.
Ручна поклажа
Умови перевезення ручної поклажі тепер повністю регулюються авіакомпаніями. Виняток зробили для дитячого харчування, дитячого дорожньої люльки для немовлят до 1 року, дитячої коляски, милиці, інвалідного візка, які як і раніше в списку дозволених до перевезення понад норму.
Зокрема, авіакомпанії більше не зобов’язані прикріплювати бирку “в кабіну”, “ручна поклажа”, “Approved Cabin Baggage” на предметах, що перевозяться в салоні літака.
З правил прибрали обов’язкову для авіакомпаній вимогу перевозити безкоштовно в салоні літака жіночі або чоловічі сумки, папку для паперів, верхній одяг, жакет, парасольку або тростину, друковані видання для читання в польоті.
Перевезення тварин
Скасовано обмеження, згідно з яким пасажири могли перевозити в салоні літака невеликих тварин вагою до 8 кг з урахуванням переноски. Тепер дозволену вагу регулює авіакомпанія. За фактом даний пункт легалізує поточний стан речей, коли ряд авіакомпаній допускають в салон більш вгодованих вихованців. Наприклад, пасажири МАУ і SkyUp можуть перевозити тварин від 8 до 10 кг в 2020 році.
Безкоштовне перебронювання при втраті стикування
За старими правилами пасажири могли безкоштовно перебронювати квиток при зриві стикування, навіть якщо перевезення оформлено різними замовленнями. Тепер цей пункт виключили з правил. Однак де-факто більшість авіакомпаній забезпечували гарантію стикування тільки при оформленні перевезення єдиним квитком.
Скасування рейсу
Затримку рейсу більш ніж на 48 годин прирівняли до його скасування. При цьому у нових правилах не вважається скасуванням зміна аеродрому вильоту або прильоту в межах однієї адміністративно-територіальної одиниці.
Рейс також вважається виконани у разі передачі його іншому авіаперевізнику, який забезпечує доставку всіх пасажирів переданого рейсу спеціально організованим рейсом.
Ліміт компенсації
Ліміт компенсації за затримку рейсу підвищено з 4694 до 5346 спеціальних прав запозичень (близько $ 7,6 тис.). У разі втрати або пошкодження багажу цей ліміт збільшений з 1131 до 1288 спеціальних прав запозичень (близько $ 1,8 тис.).
Однак, зауважують в avianews, для пасажирів отримати максимальну компенсацію практично нереально. Для цього необхідно пред’явити документальні підтвердження понесених втрат.
Наприклад, якщо якщо з багажу пропав ноутбук, або техніка була пошкоджена, необхідно пред’явити чек на покупку. При цьому авіаперевізник може виплатити компенсацію з урахуванням амортизації.
Деякі українські авіакомпанії можуть виплачувати компенсації з розрахунку $20 за 1 кг багажу незалежно від вартості речей.
Використання посередників
Новими правилами Державіаслужба ускладнила роботу посередників, які допомагають пасажирам в отриманні компенсацій від авіакомпаній.
Тепер на запит уповноваженого органу з питань цивільної авіації такі посередники повинні пред’являти оригінал документів, які підтверджують повноваження, в тому числі копію посвідчення особи пасажира.
Читайте також: “Гарячі голови” в Києві. Американська авіація провела навчання над аркою Дружби Народів
Нагадаємо, в Україні запровадили новий збір: за виліт пасажирів і авіаперевезення вантажів.