Про це йдеться в листі НАЗК до парламентського комітету з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування.
Скандальний законопроєкт № 5655 активно лобіює голова партії “Слуга народу” та заступниця голови комітету з питань організації державної влади Олена Шуляк.
Додамо, антикорупційна експертиза НАЗК вже виявляла корупціогенні фактори та надавала негативний висновок законопроєкту № 5655 “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування сфери містобудівної діяльності”.
Цього разу у НАЗК наголосили на недосконалості у проєкті закону чинних інструментів контролю та недостатності прозорості процесів будівництва.
“За результатом розгляду доопрацьованої редакції проєкту Закону було встановлено, що запропонована редакція не вирішує позначених проблем, а отже не узгоджується з Антикорупційною стратегією”, – йдеться у листі від НАЗК.
Читайте також: Хто за допомогою “Слуги” Шуляк проштовхує законопроєкт № 5655
Свої зауваження до законопроєкту № 5655 у НАЗК розписали на восьмі аркуші.
Зокрема, проєктом Закону:
- не передбачено механізм усунення, виявлених порушень законодавства, встановлених в результаті здійснення нагляду, санкцій для об’єктів нагляду у разі встановлення порушень, а також яким чином відповідні порушення мають бути усунуті;
- не передбачається процедури анулювання права на будівництво, отриманого на підставі поданих документів, які суперечать містобудівному законодавству;
- замість вдосконалення визначення “самочинне будівництво”, значно звужений перелік умов за яких будівництво вважається самочинним, що позбавляє територіальні громади реальних можливостей запобігати забудові території з порушенням містобудівної документації;
- відсутні запобіжники корупційним практикам, коли містобудівні умови та обмеження видаються з порушенням містобудівної документації, що може легалізувати насамперед самочинне будівництво;
- необхідно визначити у ч. 1 ст. 376 ЦКУ, що об’єкт будівництва вважається самочинним, якщо він будується із порушенням вимог містобудівних умов та обмежень і містобудівної документації;
- дозволяється зацікавленим особам перешкоджати містобудівному нагляду через ініціювання судових позовів.
Раніше з критикою законопроєкту № 5655 виступили в Асоціації міст України – виявили розбіжності законопроєкту з нормами Конституції України та Цивільним кодексом.
Крім того, в Архітектурній палаті Національної спілки архітекторів України також розкритикували законопроєкту, адже його ухвалення перетворить українські міста лише на бетонні гетто.
Під застереженням для народних депутатів ухвалювати законопроєкт № 5655 підписався нині покійний Герой України, розвідник і захисник зелених зон Києва Роман Ратушний від ГО “Захистимо Протасів Яр”.
Рух “Чесно” оголосив голосування нардепів за законопроєкт № 5655 маркерним – інформація про те, як голосував кожен нардеп, буде відображена в його профілі у базі Політхаб.
Нагадаємо, з часу прийняття законопроєкту № 5655 у липні 2021 року опубліковані були лише пропозиції до другого читання станом на грудень 2021 року.
Однак до законопроєкту нардепи додали близько 200 правок, які були подані у 2022 році.