Киянам у КМДА порадили не платити за медичну допомогу у лікарнях

04:24 11.04.2023

У Департамент охорони здоров’я КМДА кияни часто скаржаться на те, що у міських лікарнях доводиться платити навіть за найпростіші процедури, таблетки, уколи, діагностику.

Киянам у КМДА порадили не платити за медичну допомогу у лікарнях

Пацієнт не повинен сплачувати лікарям за медичну послугу та лікарські засоби, що мають бути безкоштовними. Цілу низку ліків та медпослуг оплачує держава за Програмою медичних гарантій або вони надаються в рамках міських цільових програм.

Людина має отримувати весь обсяг гарантованої медичної допомоги на безоплатній основі. На цьому наголосила директорка Департаменту охорони здоров’я Валентина Гінзбург, інформує КМДА.

«Ми реагуємо на кожну скаргу, але, на жаль, вони продовжують надходити. Вочевидь, неможливо проконтролювати дії кожного медика. Як неможливо і гарантувати, що навіть найжорсткіший контроль та покарання за порушення гарантуватимуть відсутність прикрих випадків у майбутньому. Тим більш, що далеко не всі пацієнти мають час та бажання відстоювати свої права, і не повідомляють про неправомірні дії медиків. Проте я переконана, що пацієнт не повинен сплачувати за себе вдруге, адже лікарня в будь-якому випадку отримує кошти від Національної служби здоров’я», — повідомила Валентина Гінзбург.

Якщо людині, яка потрапила на лікарняне ліжко, не до боротьби за свої гроші, то повідомити про вимагання можна після одужання, або домогтися дотримання прав пацієнта можуть близькі.

Багато порушень, про які йдеться наразі, фіксуються не у стаціонарах, а саме в консультативно-діагностичних центрах.

Кияни мають знати, що за направленням, виписаним терапевтом, сімейним лікарем або вузьким спеціалістом, можна на безоплатній основі здати аналізи, зробити МРТ, КТ, УЗД, мамографію, денситометрію та низку інших обстежень у КДЦ та будь-якому іншому муніципальному медзакладі, що має договір із НСЗУ на надання необхідної послуги. Така сама ситуація з операціями.

Крім того, за рахунок міста Києва безплатним для киян є ендопротезування, заміну кришталика, кохлеарна імплантація. При цьому, заклади мають оприлюднювати перелік послуг, що входять до Програми медичних гарантій і до міських цільових програм «Здоров’я киян», «Громадське здоров’я» на своїх сайтах та інформаційних стендах.

У разі, якщо в закладі охорони здоров’я відмовляють у безкоштовних обстеженнях, лікуванні або операції, необхідно звернутись за роз’ясненням до керівника.

«Якщо ж керівник не надав відповідей або не вирішив питання — звертайтеся до контакт-центру Національної служби здоров’я України за безоплатним номером 16-77 (або подайте скаргу через електронну форму на сайті http://surl.li/epsuh) та додатково на гарячу лінію Департаменту охорони здоров’я — 278-41-91. Ваша відмова потурати неправомірному зароблянню в лікарнях стане дуже вагомим внеском в боротьбу із подібними зловживаннями!» — наголосила Валентина Гінзбург.

Великий Київ у Google News

підписатися