Українці в соцмережах стали масово скаржитися на проблеми з купівлею квитків на потяги “Укрзалізниці”. Мовляв, одразу після відкриття продажів за 20 днів до запланованої поїздки додаток перестає працювати, а коли відновлює роботу – усі квитки викуплені.
Як зазначає видання, якщо раніше проблемно було купити квитки лише на міжнародні рейси, зокрема з Києва до Кишинева чи Варшави, то зараз – в на потяги по Україні, зокрема до Мукачева, Ужгорода, Одеси тощо.
“Продажі квитків відкриваються за 20 днів до поїздки о 8 ранку. Я зайшла в додаток о 7:59, однак рівно у старт продажів будь-які квитки, які я намагалася викупити, вже були придбані. За лічені хвилини. У результаті за пів години, які я провела в додатку, були викуплені майже всі квитки на абсолютно всі потяги мого направлення”, – ділиться Олена, яка намагалася придбати квитки на потяг з Ужгорода.
За її словами, додаток також постійно “зависав”.
“Писало технічний збій, але як під час технічного збою інші викупляли квитки мені невідомо”, – зазначила вона.
Дівчина наголосила, що намагалася зв’язатися з гарячою лінією “Укрзалізниці” за номером 0-800-503-111, аби залишити скаргу, однак спілкування з оператором виявилося неможливим.
“Попри наявність такої функції, до оператора мене так і не під’єднали – зривався зв’язок”, – додала Олена.
Як зазначає “КУ”, такі скарги непоодинокі – у соцмережах масово жаліються на проблеми з придбанням квитків та називають це справжнім “квестом від Укрзалізниці”.
Ось що пишуть користувачі соцмереж:
“Це якийсь треш, квитки не купиш, а потяг напівпорожній їде”
“Таке враження, що хтось хоче розчавити Укрзалізницю і придбати за безцінь, інакше чому квитків немає, а вагони пусті”
“Нам на 4-х із Харкова до Одеси так і не вдалося”
“Спроба купити квиток Дніпро-Трускавець 7:58 ще немає продажу. 8:00 сервіс тимчасово не працює до 10:00, а о 10:01 квитків немає”
“Купляла квитки Дніпро-Перемишль, це найгірший квест, який я проходила у своєму житті. До того як купила тиждень на заспокійливих сиділа”
В офіційному чат-боті Укрзалізниці ж наголошують, що квитки на потяги просто швидко розкуповуються.
“Літній період – це час, коли попит на поїздки зазвичай зростає, оскільки багато людей вирушають у відпустку, відпочинок або відвідують рідних та друзів. Оскільки збільшується кількість людей, які планують поїздки, квитки на потяги можуть розкуповуватись швидше, ніж у інші періоди року. Це може призвести до обмеженої кількості доступних місць на поїздах або навіть до того, що квитки на популярні маршрути можуть бути розпродані одразу в день відкриття продажу”, – повідомляють в офіційному чат-боті УЗ.
Втім, користувачі соцмереж такі пояснення не переконали, вони впевнені: працюють перекупи.
Редакція надіслала запит до “Укрзалізниці”, щоб дізнатися, чому додаток постійно пише про “технічний збій”, квитки майже моментально розкуповуються і як саме УЗ бореться з ймовірними перекупами, однак відповіді досі не отримала.
Тим часом в “Укрзалізниці” запевняють, що боротьба з перекупами триває. Так, з 1 серпня 2024 року онлайн-продаж квитків на рейси №19/20 Київ – Хелм – Київ, №23/24 Київ – Хелм – Київ, №51/52 Київ – Перемишль – Київ, №89/90 Київ – Перемишль – Київ, №73/74 Харків – Перемишль – Харків буде можлива за умови верифікації через “Дія.Підпис”. Раніше така перевірка здійснювалася для продажу квитків на рейси з/до Варшави та Відня.
Раніше перекупи активно пропонували свої квитки в інтернеті. Зокрема, через платформу з продажів OLX. Зараз низка з них перемістила свої продажі в телеграм чи tik-tok.
В соцмережах пишуть, що також існують чати в Viber, в яких продають квитки з націнкою у 500 грн.
Попри актуальність проблеми, в “Укрзалізниці” і досі можна придбати квитки без документів чи верифікації через Дію.
Як буде вирішуватися ця проблема і чи взагалі “Укрзалізниця” працює над цим питанням – наразі невідомо.
Однак на думку директора Центру транспортних стратегій Сергія Вовка, вийти із глухого кута можна завдяки технічному удосконаленню сервісів, які надає головний залізничний перевізник країни.
“Я чув про цю проблему, але вона лежить в площині it-рішення. Очевидно, що зараз вона загострилася і є некоректна робота додатка. Це проблема власне саме застосунку. Тобто це не транспортна проблема. Зважаючи на суспільний резонанс, вважаю, що скоро буде реакція “Укрзалізниці”, – сказав журналістам видання Komersant.Info директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк.