Про витівки вандалів “Великому Києву” повідомили у столичному КП «Київкомунсервіс».
Підприємство не встигає забирати і ремонтувати контейнери, так часто їх ламають. Контейнери-дзвоники для роздільного збору окремих компонентів відходів обмальовують, палять, псують, відривають від них наліпки з інструкцією, що та як потрібно викидати в контейнери. Що вже й казати про помаранчеві контейнери для небезпечних відходів – відпрацьованих елементів живлення, батарейок, ламп, ртутьвмісних термометрів. Буває що за тиждень підприємство отримує повідомлення про 35 і більше зіпсованих помаранчевих контейнерів.
За останні півроку в Києві було встановлено понад сто нових контейнерів для ламп, батарейок та термометрів, ці контейнери більш просунуті за попередні, вони мають сонячну батарею та датчик наповнення, працівники «Київкомунсервісу» в режимі онлайн бачать, що контейнер повний і вивозять його вміст. Здавалося б – дуже зручний сервіс, киянам навіть не потрібно везти небезпечні відходи до пунктів прийому, достатньо просто прихопити їх з собою і покласти у помаранчевий контейнер дорогою до магазину чи на роботу. Але ж ні. Їх систематично ламають. Із сотні нових контейнерів зламано і потребують капітального ремонту 11 штук, а ще два – вкрали. Усього за 2021 рік безнадійно зіпсовано 25 контейнерів.
Що злодії шукають у помаранчевих контейнерах? Очевидно, їх приваблюють відпрацьовані акумулятори, в тому числі, від мобільних телефонів, планшетів, тощо. Вартість одного помаранчевого контейнера – 9433 гривні, тож можна лише уявити збитки міста, не кажучи вже про витрати на ремонт та обслуговування, адже щоразу, аби забрати зламаний контейнер, потрібно відправляти людей і техніку. Чим сучасніший контейнер, тим складніший ремонт. Одна справа просто причепити відірвану кришку, зовсім інша – відновити потрощену деталь контейнера з вмонтованою сонячною батареєю.
Головна причина вандалізму – низька культура та відсутність покарання.
«Якщо контейнер постійно ламають, ми просто забираємо його і ставимо на іншій локації, більш людній та освітленій», – розповідає Ігор Мороз, керівник відділу екологічної політики та зв’язків з громадськістю КП «Київкомунсервіс». І додає, що круговорот поламаних контейнерів наводить на думку, що при такій культурі їх використання, ставити в столиці можна хіба що грубі монолітні конструкції, які неможливо ані зламати, ані вкрасти.
Нагадаємо, на Троєщині тестують суперконтейнери для відходів.