Антонов повідомив, що нині відбувається робота над модернізацією літака на етапі проектування:
«Нажаль, війна, усе відбувається теоретично. Але плани є, літак є, обладнання є і все буде зроблено одразу ж після закінчення війни. Буде дуже чудовий літак», – розповів на своєму youtube-каналі Антонов.
Нині льотчик перебуває у Німеччині – допомагає в забезпеченні авіаперельотів, враховуючи перевезення для України. Каже, до повномасштабного вторгнення АН-225 довів свою економічну ефективність. За останні перед знищенням 2 роки наліт «Мрії» складав 890 годин. Тоді як загальний наліт літака за 33 роки – 5 тисяч годин.
«Я впевнений, що нова «Мрія» потрібна. Бо вона вже на 70% готова, є фюзеляж (корпус – прим.), є крило. Це дуже важливо. Залишилося зробити обладнання. Треба робити нове обладнання: систему керування польотами, паливну, гідравлічну систему. Всі ці системи будуть новітніми, дуже добрими, їх зможемо використовувати у майбутньому на «Русланах» (АН-124). Літак був дуже потрібний світові, думаю і в майбутньому буде економічно вигідним», – каже Дмитро Антонов.
А ще додає – відновлення повітряного судна стане гордістю України після перемоги над загарбником:
«Літак – символ не тільки України, символ української спроможності експлуатувати літаки такого класу. Символ усього світу, який об’єднався заради відновлення такого літака. Гадаю, це обов’язково станеться і наш символ знову полетить».
Між іншим, детальну міні-копію літака в масштабі 1 до 16 збудував німецький конструктор з Нюрберга Майкл Шпейєр (Michael Speier), використовуючи креслення оригінального літака. Вона важить 93 кілограми, має чотири турбореактивні двигуни, баки з паливом розраховані максимум на 8 літрів.
Нагадаємо, у серпні представники “Антонова” показали, як нині виглядає “Мрія”, яка постраждала від окупантів під Гостомелем.
Мрія”, що існувала в єдиному екземплярі, була знищена в аеропорту Гостомель під час російського вторгнення в Україну в лютому 2022 року. Після деокупації навесні 2022 року з’явилися світлини з летовища, на яких можна було побачити понівечені окупантами “Мрію” та інші літаки. На початку квітня пілот легендарної “Мрії” вперше наживо побачив те, що від неї залишилось.
Супротив ворожій авіації на летовищі в Гостомелі та навколо нього у другий день повномасштабної війни 24 лютого врятував Київ від окупації. Про воєнний опір, який чинився росіянам 23-25 лютого, коли ті рвалися до української столиці, розповіли командири ППО та військове командування.