Корпус та крило є – значить, полетить: командир екіпажу розповів про повоєнну відбудову «Мрії»

Автор: Оксана Тупальська
12:56 07.11.2023

Після завершення війни «Мрію» обладнають сучасними системами, а техніку почнуть застосовувати на інших літаках. Про перспективи відновлення АН-225, зруйнованого російськими окупантами розповів командир екіпажу «Мрії» Дмитро Антонов.

Корпус та крило є – значить, полетить: командир екіпажу розповів про повоєнну відбудову «Мрії»

Антонов повідомив, що нині відбувається робота над модернізацією літака на етапі проектування:

«Нажаль, війна, усе відбувається теоретично. Але плани є, літак є, обладнання є і все буде зроблено одразу ж після закінчення війни. Буде дуже чудовий літак», – розповів на своєму youtube-каналі Антонов.

Нині льотчик перебуває у Німеччині – допомагає в забезпеченні авіаперельотів, враховуючи перевезення для України. Каже, до повномасштабного вторгнення АН-225 довів свою економічну ефективність. За останні перед знищенням 2 роки наліт «Мрії» складав 890 годин. Тоді як загальний наліт літака за 33 роки – 5 тисяч годин.

«Я впевнений, що нова «Мрія» потрібна. Бо вона вже на 70% готова, є фюзеляж (корпус – прим.), є крило. Це дуже важливо. Залишилося зробити обладнання. Треба робити нове обладнання: систему керування польотами, паливну, гідравлічну систему. Всі ці системи будуть новітніми, дуже добрими, їх зможемо використовувати у майбутньому на «Русланах» (АН-124). Літак був дуже потрібний світові, думаю і в майбутньому буде економічно вигідним», – каже Дмитро Антонов.

А ще додає – відновлення повітряного судна стане гордістю України після перемоги над загарбником:

«Літак – символ не тільки України, символ української спроможності експлуатувати літаки такого класу. Символ усього світу, який об’єднався заради відновлення такого літака. Гадаю, це обов’язково станеться і наш символ знову полетить».

Між іншим, детальну міні-копію літака в масштабі 1 до 16 збудував німецький конструктор з Нюрберга Майкл Шпейєр (Michael Speier), використовуючи креслення оригінального літака.  Вона важить 93 кілограми, має чотири турбореактивні двигуни, баки з паливом розраховані максимум на 8 літрів.

Нагадаємо, у серпні представники “Антонова” показали, як нині виглядає “Мрія”, яка постраждала від окупантів під Гостомелем. 

Мрія”, що існувала в єдиному екземплярі, була знищена в аеропорту Гостомель під час російського вторгнення в Україну в лютому 2022 року. Після деокупації навесні 2022 року з’явилися світлини з летовища, на яких можна було побачити понівечені окупантами “Мрію” та інші літаки. На початку квітня пілот легендарної “Мрії” вперше наживо побачив те, що від неї залишилось.

Супротив ворожій авіації на летовищі в Гостомелі та навколо нього у другий день повномасштабної війни 24 лютого врятував Київ від окупації. Про воєнний опір, який чинився росіянам 23-25 лютого, коли ті рвалися до української столиці, розповіли командири ППО та військове командування.

Великий Київ у Google News

підписатися