“Варто визнати його (російського телебачення) величезну роль у просуванні російської ідеології в нашій країні. На жаль, російські канали були в нас вкрай популярними. Майже 23% опитаних українців отримували інформацію про політичні події саме з російського ТБ. І це жахлива цифра”, – говорить Акім Галімов про події періоду останніх днів правління Януковича.
Він нагадує про головні тези політтехнологів Кремля, які ширились як в 2013, так і 10 років тому в 2003 році перед Помаранчевою революцією:
- Євромайдан (Помаранчева революція) – це американський проект
- протестувальників навчають у посольстві США
- Київ у хаосі, а мітингувальники розбійники, що займаються мародерством
- Євромайдан – розкол країни, бо протестують тільки Тернопільська, Львівська та Івано-Франківська області
- Україні приходить кінець
- мародери та фашисти з Західної України скоро захоплять Донбас
А ще – українців поділили на сорти. Де на заході живе начебно 1 сорт, в центрі 2-й, а на сході 3-ій. Такі вкиди особливо активно поширювали у 2004 році. Та казали, що то наче така політика Ющенка. І що тому потрібен Янукович, щоб начебто “захистити жителів Донбасу від несправедливості”.
Додатковий наратив – що країну хоче захопити Америка та НАТО, де остання організація подається як найзліший ворог. Під проводом Симоненка та комуністичної партії в Криму та регіонах у 2004 році відбулися мітинги проти вступу країни в НАТО. Серед активних учасників – віряни УПЦ (МП).
“Основна мета – розділити Україну. Провладні проросійські ЗМІ України підхоплюють російські повідомлення. На Першому національному каналі (а це, нагадаж, державний телеканал України) виходить фільм “Механізм ненависті”. У ньому розповідають про американський механізм кольорових революцій і показують марші солдатів СС (нацистської Німеччини). Цікаво, що жоден з творців цього фільму не вказаний у титрах”, – розповідає про ефір в останні дні перебування в Києві Януковича журналіст Галімов.
Про те, що після повномасштабного вторгнення риторика кремлівських пропагандистів змінилася мало в чому годі й говорити.
“ВК” розповідав, що «креативщики» в Росії, схоже, отримали нове завдання – знімати пропагандистське кіно про герб України на монументі «Батьківщина-Мати». В мережу запустили ролик про політ матрьошки з території РФ до Києва.