Зараз в Київ привезли 7 нових маршруток, за попередніми даними незабаром має прийти ще одна партія, тому загалом замінять 15 одиниць. Зазначається, що пасажири хотіли, щоб нові автобуси пустили замість “Богданів”, проте не склалося.
Водночас у ГО “Пасажири Києва” обурюються, що столична влада поступово витісняє з ринку перевезень “Союз-Авто”, який працював у столиці з 2000 року:
Якщо ще в березні 2023 року Союз-Авто обслуговував близько 20 маршрутів, то сьогодні їх лишилось 5 і вже найближчим часом їх стане 0. Протягом останнього року відбувалась поступове розривання договорів, а Союз-Авто в свою чергу поступово вивозив автобуси до Білої Церкви, Чернігова, Луцька, Львова, Трускавця/Дрогобича, Чернівців.
Мовляв, хоч “Союз-Авто” не був ідеальним перевізником та завжди шукав способи зекономити чи щось спростити, в них було багато автобусів у хорошому стані.
Було близько сотні автобусів з низькопідлоговим майданчиком (A092H6 та A093H6), а всі старіші “Богдани” постійно проходили капітальні ремонти, мали стандартний та охайний зовнішній вигляд. У перевізника була велика виробнича база, на якій були побудовані умови для якісного обслуговування техніки.
Також згадують спробу “Союз-Авто” працювати на великих автобусах, які осені 2022 року в різні часи можна було зустріти на маршрутах № 415, 476, 485, 555.
Цей же перевізник на маршруті №444 провів експеримент зі встановлення валідаторів у салоні. Як відомо, дослідним шляхом виявили, що валідатори у маршрутках – не найкраще рішення, бо пасажирам незручно пробивати картки у переповнених маршрутках, техніка не спрацьовувала, а деякі люди, що заходили в салон, взагалі не сплачували за проїзд.
Курс на великі автобуси?
“ВК” неодноразово повідомляв, що у Києві є багато автобусів з просторими салонами, подарованих партнерами під час війни. Поки що вони чекають на свій час у гаражах. Серед причин – відсутність у “Київпастрансі” водіїв, які зможуть сісти за кермо. Казали також, що техніку використовують на замовлення ТЦК та інші потреби в умовах війни. А у випадку погіршення подій на фронті готові застосовувати для евакуації мешканців. Щодня на маршрути у Києві виходять 360 з 520 автобусів “Київпастрансу”.
Під час воєнного стану вагомим непорозумінням стало питання відсутності зупинки руху маршруток під час повітряної тривоги – пасажири, які з метою безпеки виходять з автобусів “Київпастрансу” замість шукати укриття пересідають на маршрутки, які на них чекають.
Різняться і доходи водіїв “Київпастрансу” та маршруток, адже останні збирають за проїзд готівку та не мають детального офіційного обліку.
Раніше “ВК” розповідав, що закордонні партнери Києву подарували двоповерхові міські автобуси. Також, наприкінці вересня 2022 року на маршрути у Києві вийшли подаровані Ригою автобуси. Ще транспортники запланували вихід на три маршрути Києва автобусів Mercedes, отриманих від німецьких міст. Восени 2023 року до Києва прибули 23 автобуси, які передав столиці уряд Словаччини.