Чи варто боятися їздити в метро після карантину

18:07 15.05.2020

Києву потрібне метро і всі його дуже сильно чекають. Під час карантину підземку закривали і в Китаї, і там теж, мабуть, її дуже чекали. Щоправда, коли метро знову відкрили, то ніхто ним уже не їздив. І це не лише Китай – по всьому світу тенденція користуватися громадським транспортом пішла на спад.

Чи варто боятися їздити в метро після карантину
Світлодіодне освітлення

Як пандемія знизила рівень забруднення у всьому світі

  • Викиди вуглецю від спалювання горючих корисних копалин скоротились на 5.5-5.7%
  • За період від середини січня до середини лютого викид вуглецю в Китаї скоротився на близько 25%.
  • У Делі, місті з найгіршою якістю повітря в світі, забруднення скоротилось на 75% разом з тим, як заторів на дорогах стало менше на 59%
  • На 70% знизились викиди оксидів азоту в Парижі.
  • В Великій Британії зайнятість доріг знизилась на 73%, а в Лондоні кількість вихлопних газів скоротилась на приблизно 50%.
Images from the European Space Agency show NO2 emissions in Paris in March 2020 were down significantly compared with the same period in 2019 (Credit: Reuters)
Зображення Європейського Космічного Агентства, що показує викиди оксид азоту в Парижі в березні 2019 та 2020 року.

Екологічний транспорт зіграв свою роль у зниженні забруднення

  • В березні популярність систем спільного користування велосипедами зросла на 150%.
  • В Нью-Йорку використання громадських велосипедів зросло на 67%.

Як це впливає на міста під час карантину 

Щоб зробити вулиці більш придатними для велосипедів і разом з тим підтримати необхідність соціальної дистанції, в деяких містах окремі вулиці закрили для автомобілів.

Більше велосипедних смуг з’явилось в Берліні, Будапешті, Мехіко, Нью-Йорку, Дубліні та Боготі. 

Світові уряди від Нової Зеландії до Шотландії запустили фінансування проєктів з тимчасових велосипедних смуг та пішохідних доріжок на час пандемії. 

Велосипедисти та пішоходи стануть приорітетом також для уряду Брюсселю.

А що ж буде після карантину? 

Є побоювання, що коли локдауни по всьому світу почнуть скасовувати, люди нададуть перевагу автомобілям, адже там найменше шансів заразитись.

The easing of lockdowns has not meant a flood of people returning to public transport in China, where many stations remain quiet (Credit: Getty Images)
Це вже відбувається в Китаї. Громадський транспорт відкрили, але люди ним не користуються.

В Мілані одразу зрозуміли, що такий сценарій – найімовірніший. Щоб попередити надмірне користування автомобілями та повторне забруднення повітря, міська влада заявила, що стимулюватиме велосипедну політику. 

Планується будувати більше велосипедного простору, і таким чином забирати його у автомобілів, а також ввести обмеження на швидкість та розширити тротуари. 

Схожу тактику обрали Скандинавські країни у своїх намаганнях мінімізувати ДТП. 

Читайте: Как Хельсинки и Осло свели к нулю смертность на дорогах

В Боготі очільниця міста Клаудіа Лопез закрила 117 кілометрів дороги для автомобілів, щоб полегшити життя велосипедистам та пішоходам. Вона також збільшила вже існуючу велосипедну інфраструктуру, що складала 550 км, ще на 80 км. 

The mayor of Bogotá, Claudia López, has extended closures of streets to cars and opened additional cycle routes during lockdown (Credit: Getty Images)
Очільниця Боготи, Клаудіа Лопез.

В Парижі пост-карантинні заходи щодо транспорту передбачають створення велосипедних доріжок, що повторюють маршрути ліній метро. 

На національному рівні міністерка Елізабет Борн звернулась до президента велосипедної асоціації Club des Villes et Territories Cyclables, щоб він координував  транспортний план після локдану.

Rare sights like blue skies in Delhi have shown that "dramatic change is indeed possible," says the World Resources Institute's Claudia Adriazola-Steil (Credit: Getty Images)
Смог у місті Делі.

У Великій Британії разом із локальними покращеннями мова йде також про державну політику. Так, уряд опублікував “Звіт про транспорт та зменшення викиду вуглецю“, в якому йдеться про відмову від автомобілів з мотивів кліматичних змін. 

Читайте також: Когда люди пересели с маршруток на диваны

Чи варто боятися їздити в метро після карантину? 

В Державній службі з питань безпечності та захисту споживачів розповіли, що в метро пускатимуть не більше 100 пасажирів. 

Голова цієї служби Олег Рубан розповів, що фахівці поки що вивчають, як в інших країнах відкривали метро, зокрема, в Китаї.  

Думаю, це можна буде здійснити і в Києві. Буде сформовано приблизний фільтр, а також допуск на станції обмеженої кількості пасажирів. Наприклад, не пропускати в вагони більше, ніж 100 осіб та контролювати від’їзд кожного складу зі станції. Все це можна здійснити, якщо правильно організувати роботу”, 

розповів Рубан для “Сегодня”. 

В вагоні метро одна людина повинна знаходитись на площі 10 квадратних метрів або дотримуватись дистанції з іншими пасажирами – тоді півтора метри. Якщо врахувати, що довжина вагону – 20 метрів, а ширина – 2,7 метрів, то за озвученими нормами не так вже й багато людей поміститься в один вагон. 

Ми маємо інформацію про кількість пасажирів на всіх станціях київського метро та зможемо все вирахувати, використовуючи досвід китайських колег. Однозначно, до пропуску людей на станції та в вагони треба буде залучати працівників поліції та Муніципальної варти. Так, будуть проблеми з чергами та накопиченням пасажирів в вагонах. Але технічно все це можна відрегулювати, заздалегідь все пояснивши людям”, 

– зазначає голова Держпродспоживслужби. 

Як би там не було з метро, але місцева влада точно вирішила піти шляхом передових європейських міст та розширити велосипедну інфраструктуру. Ще 5 столичних вулиць обладнають велосипедними доріжками, і, підозрюємо, що це ще не кінець.

Сподіваємось :)

Читайте також: 

МОЗ дає дозвіл відкрити метро. Але Криклій проти

Великий Київ у Google News

підписатися