“ВК” раніше розповідав, що жителька столиці Ніно Назарова, яку запросили на співбесіду в метрополітен, розповіла про поведінку інструктора, який розігнав усіх кандидаток в машиністи. Після чого Ніно написала на обкладинці своєї соцмережі «Я не працюю в метро». Писала, що не хоче йти туди, де їй не раді. Мовляв, з 20-ти кандидаток конкурсу прийшли лише троє, бо телефоном інструктор кепкував, що робота не жіноча. А коли і ці найсміливіші з’явилися на відборі, працівник підземки заявив: “Жінка в кабіну не влізе”. Мовляв, якщо прийде кандидат-чоловік, однозначно вибере його.
Згодом Ніно дописала фразу: “Я не працюю в метро, але через мене жінка таки працюватиме”. З чого можна зробити висновок, що вона вирішила висварити право жінок керувати підземним поїздом.
Як коментують події в КП “Київський метрополітен”
Це банальний людський фактор, на жаль, – сказав заступник начальника КП “Київський метрополітен” Олексій Іванчик в ефірі телеканалу Київ24.
Він додав, що нині на курси машиністів та машиністок подали заявки близько 450 людей, з них близько половини – це жінки. Є група інструкторів, які працюють з кандидатками на різних маршрутах.
Під час стажування та навчання жінкам обіцяли стипендію 8000-8500 грн, а коли візьмуть офіційно на посаду – 28 тис. грн. Є перспектива зростання до машиніста ІІІ класу, коли на місяць платять 33 тис. грн. Підвищення кваліфікації та, відповідно, збільшення класу та зарплати можливе через рік.
Як працює перша жінка-машиніст в метро Харкова Анастасія Мазуркова, можна побачити у відео. Вона пройшла навчання почала працювати у поїзді у 2024 році. Розповіла, що їздити темними тунелями метро – не основна складність, бо машиніст відповідає ще й за справність поїзда. Анастасія має технічну освіту та раніше працювала у харківському метро, однак на іншій посаді.