Євросоюз звинуватив TikTok у порушенні правил цифрової безпеки через недоліки в рекламі

Брюссель, Бельгія, 15 травня 2025 – Регулятори Європейського Союзу висунули попередні звинувачення проти соціальної мережі TikTok, стверджуючи, що платформа порушує правила цифрової безпеки через недоліки в базі даних її рекламних оголошень. Про це повідомляє ABC news, передає Укрінформ.

Виконавча комісія ЄС у попередніх висновках свого розслідування заявила, що база даних TikTok не відповідає стандартам, встановленим Законом про цифрові послуги (DSA) блоку. У Єврокомісії наголошують, що такі бази даних є критично важливими для виявлення шахрайської реклами, гібридних загроз та фейкових оголошень, особливо в контексті виборів.

За даними ЄК, TikTok не надає достатньо інформації про те, на яких користувачів орієнтована персоналізована реклама та хто фінансує ці оголошення. Крім того, функція пошуку в архіві реклами визнана недостатньою.

Читайте також: США погодили продаж ракет Туреччині на понад $300 мільйонів

У відповідь на звинувачення, TikTok заявив, що вивчає висновки Єврокомісії та підтверджує свою відданість виконанню зобов’язань, передбачених DSA.

Виконавчий віцепрезидент Комісії з питань технологічного суверенітету, безпеки та демократії Хенна Вірккунен підкреслила, що недоліки рекламної бази даних ускладнюють “повну перевірку” ризиків, пов’язаних із системами таргетингу реклами. “Прозорість в онлайн-рекламі – хто платить і як таргетується аудиторія – має важливе значення для захисту суспільних інтересів. Громадяни мають право знати, хто стоїть за оголошеннями, які вони бачать”, – заявила Вірккунен.

TikTok матиме можливість відповісти на висунуті звинувачення до того, як Єврокомісія прийме остаточне рішення. ЄК може накласти на компанію штраф у розмірі до 6% від її річного глобального доходу.

ЄС також проводить окреме розслідування щодо TikTok у зв’язку з минулорічними президентськими виборами в Румунії, які були скасовані через звинувачення у порушеннях виборчого законодавства та втручанні з боку РФ. Брюссель звинувачує платформу в тому, що вона не маркувала відеоролики тодішнього ультраправого проросійського політика Келіна Джорджеску як передвиборчу рекламу.