Один із найпопулярніших прогулянкових маршрутів міста, що приваблює мешканців різних районів, показали у своїх проектаї архітектори.
У своїй візії архітектори розглядають концепцію Shared Space. Вона дозволяє збалансувати інтереси пішоходів, велосипедистів і водіїв авто. Це коли всі учасники руху пересуваються в одному просторі на рівних умовах: без світлофорів, бордюрів тощо. При цьому, кількість ДТП зменшується за рахунок нижчої швидкості руху та вищої пильності учасників.
Наприклад, на Кенсінгтон-Гай-стріт у Лондоні, після впровадження Shared Space, кількість постраждалих у ДТП скоротилася на 43%.
У 2017 році Агенти Змін і аналітичний центр CEDOS, проводили дослідження Ярвалу. Тоді виявилося, що у годину пік вулицею пересувається 82% пішоходів – і лише 18% автомобілістів.
При цьому автомобілі заповнюють 52% вулиці – а пішоходи лише 33% (решту 15% площі займають дерева). Тобто один автомобіліст використовує у 6.95 разів більше площі, ніж пішохід.
Архітектори з Archimatika вирішили показати альтернативний варіант, який балансує інтереси учасників руху.
Архітектори пропонують облаштувати компактні паблік-спейси. Міські пабліки – важливий елемент рівності, бо ними можна скористатися безкоштовно.
Це спроба подати урбанізм у цікавій і актуальній формі,– підсумовує Дмитро Васильєв, власник і СЕО компанії Archimatika. – Спроба заохотити людей частіше думати про своє місто, цікавитися ним, здобувати релевантні знання і брати участь у процесі містотворення