Їхня ціль — особиста інформацію, фінансові дані, а також все, що пов’язано із фронтом. Про те, які сфери бізнесу найчастіше встановлюють собі програми-шпигуни, та які у них є альтернативи — розповідають у студії Прямий FM Юлія Даниленко, комунакація “Своє IT” та Олексій Щербатенко, Партнер IT-Enterprise.
Даниленко наголосила, що багато користувачів 1С не хочуть переходити на інші системи через звички та відсутність часу на навчання і перенесення даних. Вона підкреслила, що звичка користуватися 1С та антивірусом Касперського формувалася роками, і відмовитися від них важко, особливо для невеликих бізнесів, які не мають додаткових ресурсів. Але важливо розуміти, що рано чи пізно це буде необхідно зробити суто з питань безпеки.
Щербатенко наводить такий приклад:
” За останні, мабуть, місяців вісім ми стикались з п’ятьма випадками, коли Росія робила кібератаки… але те, що не вдається такому розголосу, це те, що Росія також д-досить, робить кібератаки через 1С базу. І уявіть собі промислові підприємства, на яких працює сотні або тисячі людей. Це реальні кейси. Вони приходять зранку і у них нема ніяких даних за вчора. Тобто це великі платники податків, це люди, які отримують тисячі людей, сімей.”
Даниленко також розповідає, що існує багато міфів щодо українського програмного забезпечення, через що багато бізнесів вагаються переходити на нього. Вона зазначила, що ці міфи включають уявлення про те, що українське ПЗ є незрозумілим або гіршої якості, аніж російське. Ба більше, багато хто просто не знає про існування українських альтернатив. Даниленко підкреслила, що деякі кроки в цьому напрямку вже були зроблені, наприклад, компаніями Оpendatabot і Netpeak, які на початку повномасштабного вторгнення, у березні 2022 року, створили список альтернатив російському ПЗ. Цей список включав понад сто компаній, що могли запропонувати альтернативи, зокрема як українські, так і світові аналоги.
“Довгий час ми були країною-аутсорсом. Це всім відомо. Але зараз у нас з’явилася величезна кількість талановитих класних, рівня юнікорнів, продуктів. І саме ці продукти ми хочемо просувати. Ми хочемо, щоб бізнес, держава і профільні асоціації разом працювали над тим, щоб про своє айті, українське айті почув весь світ”
Детальніше про те, які українські розробки високо ціняться за кордоном — у етері Прямий FM.