Мова йде про виставка Тараса Ковача «Гуркіт. Стукіт. Шелест» – персональний проєкт художника, який запрошує до простору хащів та кучугур.
Виставка архівує спостереження автора за трансформацією природи у місті під час війни та формуванням нової екосистеми зелених зон, що стають водночас прихистком для військових та ареною бойових дій.
З початком повномасштабного вторгнення Київ частково замінували, а у скверах, парках та прилеглих до міста лісах звели укріпрайони. Однак вже навесні 2022 року природа почала захоплювати ці території столиці: через перемішаний ґрунт барикад та окопів проросли бур’яни, утворюючи густі трав’яні хащі.
Сьогодні в публічному просторі міста лишається дедалі менше слідів від колишніх траншей та вогневих позицій: більшість укріпрайонів, розташованих як у середмісті, так і у спальних районах Києва, вже засипані, а частина з них перетворилась на клумби.
«У живописі Тараса можна впізнати як хащі тилового Києва, так і апокаліптичні види колишніх оаз природи в зонах активних бойових дій з їх обгорілими стовбурами дерев, корінням навиворіт і голими корчами», – говорить кураторка Гуркіт. Стукіт. Шелест. Персональна виставка Тараса Ковача Ганна Циба.
Виставка триватиме у Малій Галереї Мистецького арсеналу до 3 листопада.
Відомо, виставу про підрив Каховської ГЕС показали у Венеції – репетирували в Кирилівській церкві.