Як школярів вчитимуть боронити Україну?

19:00 25.07

Програму “Захист України” змінять. В Україні планують по-новому викладати цей предмет: програма буде однаковою для всіх учнів незалежно від статі, акцент робитимуть на практичних заняттях.

Як школярів вчитимуть боронити Україну?

 Учні вивчатимуть основи національної безпеки та оборони, принципи управління, озброєння та військову техніку, орієнтування на місцевості та стрільбу. В одинадцятому класі навчання буде зосереджено на військових технологіях, інформаційній безпеці та домедичній допомозі. Детально про зміни розповіла директорка Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Києва, Олена Фіданян, у студії Прямий FM.

Фіданян наголосила, що держава передбачила субвенцію для оновлення матеріально-технічної бази, що дозволить створити опорні школи з необхідним обладнанням. Вона також зазначила, що предмет буде викладатися півтори години на тиждень, але місцева влада може додати ще півгодини, якщо це дозволяють ресурси.

“Для вивчення предмету держава передбачила субвенцію для оновлення матеріально-технічної бази та створення опорних шкіл з необхідним обладнанням. Предмет передбачено викладати півтори години на тиждень, але місцева влада може додати ще півгодини, якщо це дозволяють ресурси.”

Одним із важливих аспектів нової програми є практичні заняття, які, за ідеєю Міністерства освіти, мають проходити один раз на місяць протягом цілого дня. Фіданян висловила сумніви щодо зручності такого підходу, враховуючи складнощі з доїздом дітей до опорних шкіл у різних регіонах.

“Практичні заняття один раз на місяць протягом цілого дня можуть бути незручними через особливості доїзду дітей до створених кабінетів. Я хочу подивитися на те, як довезти одинадцятикласників. А хто їх буде вести? Десятикласникам шістнадцять років. Хто буде відповідати за життя та здоров’я дітей, яких треба зібрати як окремий клас, перевезти? У Києві це можна зробити тролейбусом чи автобусом, а в регіонах – треба шкільним автобусом. Хто несе відповідальність за дітей, які раз на місяць приїжджають у чужу школу, в чуже приміщення, і з ними проводить викладач урок?”

Фіданян підкреслила, що важливо враховувати думку практиків, які безпосередньо працюють у школах, щоб зробити навчальний процес ефективним та зручним для учнів.

“Практичні аспекти програми потребують ретельного планування та врахування специфіки регіонів. Важливо, аби такі рішення приймалися практиками, які безпосередньо працюють у школах і розуміють усі тонкощі навчального процесу. Ми спілкувалися з колегами в Одесі, зокрема з вчителем предмету “Захист України”, який нещодавно повернувся з передової. Він абсолютно розуміє, що робити і чому варто навчати дітей. Він молодий, сучасний фахівець, який добре розуміє ситуацію на місцях.”

Вона також звернула увагу на те, що державна субвенція для оснащення кабінетів не є великою, що може ускладнити створення супер кабінетів у всіх школах.

“Державна субвенція для оснащення кабінетів не є великою. Створення супер кабінетів у всіх школах може бути ускладненим.”

Більше інформації про оновлення шкільної програми — у етері Прямий FM.

Великий Київ у Google News

підписатися
більше новин