Національне агентство з питань запобігання корупції з нагоди проведення «Тижня доброчесності» надало покроковий алгоритм підготовки до подання електронної декларації.
Тож, що для цього необхідно:
1. Отримайте кваліфікований електронний підпис.
Це можна зробити в одного з кваліфікованих надавачів електронних довірчих послуг. З повним переліком надавачів можна ознайомитись за посиланням.
Якщо ви вже маєте КЕП – перевірте термін його дії та за потреби отримайте новий.
2. Перевірте технічні вимоги.
Для коректної роботи з Реєстром декларацій рекомендується використовувати операційні системи Windows 10 або 11, Mac OS, CentOS, Ubuntu, а також браузер Google Chrome, оновлений до останньої версії.
Не рекомендується входити в Реєстр із мобільних пристроїв.
3. Створіть електронну скриньку.
Щоб зайти до Реєстру декларацій, потрібно мати персональну електронну поштову скриньку.
Фахівці рекомендують не використовувати скриньки, розташовані в домені RU (наприклад, @mail.ru, @yandex.ru), та уникати використання спеціальних символів «-», «_» у назві e-mail.
4. Підготуйте документи, що посвідчують вашу особу та членів вашої сім’ї (паспорт, закордонний паспорт, податковий номер (РНОКПП), свідоцтво про народження дітей тощо).
5. Підготуйте інформацію про майно та доходи:
- знайдіть правовстановлюючі документи та відомості про об’єкти (рухоме та нерухоме майно: квартири, будинки, земельні ділянки, транспортні засоби тощо), які перебувають у вашій власності, оренді чи на іншому праві користування;
- визначте всі наявні доходи: заробітну плату, пенсію, подарунки, нараховані відсотки за депозитами, доходи від відчуження майна тощо, отримані у звітному періоді. Частково таку інформацію можна отримати онлайн за допомогою сервісів банків, Державної податкової служби, Пенсійного фонду тощо;
- порахуйте залишки активів на кінець звітного періоду (станом на 31 грудня звітного року), тобто готівкових коштів та коштів на рахунках. Довідку для декларації про залишок коштів на рахунках на кінець звітного періоду можна замовити на сайті банку або в мобільному застосунку вашого банку;
- зберіть аналогічну інформацію про доходи та власність членів сім’ї.
6. Зайдіть у Єдиний державний реєстр декларацій.
Це можна зробити на сайті НАЗК або за посиланням.
7. Ознайомтеся з роз’ясненнями НАЗК щодо декларування за посиланням.
8. За потреби зверніться за допомогою до уповноваженого підрозділу (особи) з питань запобігання та виявлення корупції за місцем вашої роботи.
Крім того, з додатковими питаннями можна звернутися до контакт-центру НАЗК за телефоном: (044) 200-06-94.
Раніше «ВК» писав, що за результатами Деклараційної кампанії-2025 українці задекларували доходи на суму 326 мільярдів гривень, що на 107 млрд грн більше ніж торік.


