Як не впасти в шахту ескалатора: в метрополітені розказали про небезпеки під час перебування на станціях для укриття

Автор: Оксана Тупальська
13:31 24.02.2023

Кияни за останній рік війни так звикли до перечікування тривог в метро, що втрачають пильність під час перебування в підземці. Почувати себе як вдома не означає нехтувати правилами безпеки, нагадує столичний перевізник.

Як не впасти в шахту ескалатора: в метрополітені розказали про небезпеки під час перебування на станціях для укриття

Попри те, що на більшості станціях метро дозволяють сидіти на сходинках зупинених ескалаторів, небезпечно для життя та здоров’я спиратися та сидіти зверху на балюстраді:

«Це небезпечно, оскільки балюстрада не розрахована на вагу людини. Вона є декоративним елементом, що приховує вузли, рухомі деталі та інші механізми, які забезпечують роботу обладнання. Ескалатори метрополітену – це дороговартісні механізми, які для справної роботи потребують дбайливого ставлення та ретельних, періодичних капітальних ремонтів. Крім цього, вони є об’єктом підвищеної небезпеки, тому дотримання правил користування є обов’язковим», – розповіли кореспонденту «Великого Києва» в КП «Київський метрополітен».

Під час оголошення в Києві сигналу «Повітряна тривога» в режим укриття переходять 46 підземних станцій.

«Підприємство забезпечує укриття для максимальної кількості людей, які розміщуються у вестибюлях, середніх залах та на платформах станцій. Загалом інфраструктура метрополітену може вмістити до 100 тисяч чоловік», – зазначає заступник начальника КП «Київський метрополітен» Дмитро Пінчук.  

Передбачено і план дій на випадок, якщо на станціях підземки станеться надзвичайна ситуація або комусь з присутніх у метро стане зле і він потребуватиме невідкладної медичної допомоги:

«У випадку позаштатних ситуацій, коли необхідно застосувати усі ескалатори станції для забезпечення евакуації пасажирів (пожежа, задимлення, підтоплення та інше), застосовується оперативне включення резервних ескалаторів, які вмикаються у роботу дистанційно. Людина, якій стало зле, на станції або у вагоні поїзда може звернутися до чергового по станції або машиніста поїзда для вжиття відповідних заходів з надання домедичної допомоги та виклику швидкої медичної допомоги. У разі відсутності в цей час на платформі чергового по станції, необхідно через пасажирів викликати його, або будь-кого з працівників метрополітену», – каже Пінчук.

Враховуючи, що під час повітряної тривоги вагони метро курсують між підземними станціями, приходячи з метою укриття варто бути максимально мобільним – бо чергові під час оголошень можуть запропонувати  переміститися тимчасово на іншу станцію, де буде комфортніше.

«Коли на станції перебуває велика кількість цивільного населення, працівники підприємства можуть зорієнтувати, на якій станції менше людей, та запропонувати туди переміститися. Також враховується можливість забезпечення шляхів евакуації пасажирів у разі виникнення надзвичайних ситуацій. Розміщення наметів та інших габаритних локацій на станціях буде заважати пасажирам, які використовують метрополітен як транспорт. Також встановлення на станціях метрополітену наметів суперечить вимогам Правил пожежної безпеки в метрополітенах, якими забороняється перекриття або захаращення шляхів евакуації пасажирів», – пояснює заступник начальника КП «Київський метрополітен».

Нагадаємо, у Київському метрополітені пояснили, чому під час повітряної тривоги потяги не їздять через мости.

Великий Київ у Google News

підписатися