Як безпечно проїжджати перехрестя – порада проєкту “Від поваги до безпеки”

Фото: РБК-Україна

Які перехрестя вважаються регульованими та нерегульованими, а також як рухатися безпечно для себе та інших учасників руху розповідають МВС та Авторадіо.

Соціальний проєкт Авторадіо “Від поваги до безпеки”  діє за інформаційної підтримки Патрульної поліції України та під егідою Міністерства внутрішніх справ. Генеральний партнер проєкту — Національна акціонерна страхова компанія ОРАНТА. В ході проєкту можна буде здати Всеукраїнський тест з правил руху та отримати корисні лайфхаки в дорогу. 

Читайте також: “Від поваги до безпеки”: за зиму патрулі спіймали понад 900 тисяч водіїв-порушників швидкості

Які перехрестя вважаються регульованими та нерегульованими

  1. Перехрестя, де черговість проїзду визначається сигналами світлофора чи регулювальника,  називаються регульованим. На такому перехресті водію не потрібно зважати на знаки пріоритету.
  2. Якщо світлофор вимкнутий або працює в режимі миготіння сигналу жовтим кольором і, якщо в цій ситуації відсутній регулювальник, перехрестя вважається нерегульованим. Водії повинні керуватись правилами проїзду нерегульованих перехресть та встановленими на перехресті дорожніми знаками.
  3. На регульованих і нерегульованих перехрестях водій, повертаючи праворуч або ліворуч, повинен дати дорогу пішоходам, які переходять проїзну частину, куди він повертає, а також велосипедистам, які рухаються прямо в попутному напрямку.

Читайте також: Понад 25 тисяч ДТП з потерпілими за рік: стартував проєкт Авторадіо «Від поваги до безпеки»

Регульовані перехрестя

  1. Водій для надання переваги іншим транспортним засобам, які рухаються перехрещуваною дорогою, повинен зупинити свій транспортний засіб перед дорожньою розміткою «Стоп-лінія» або світлофором так, щоби бачити його сигнали. Якщо розмітка і світлофор відсутні, необхідно зупинитися перед краєм перехрещуваної проїзної частини, не створюючи перешкоди для руху пішоходів.
  2. Не можна виїжджати на будь-яке перехрестя, у тому числі при зеленому сигналі світлофора, якщо утворився затор, і водій змушений зупинитися на перехресті. Це створить перешкоду для руху інших транспортних засобів і пішоходів.
  3. Повертаючи ліворуч або розвертаючись при зеленому сигналі світлофора, водій нерейкового транспортного засобу повинен дати дорогу трамваю попутного напрямку, а також транспортним засобам, що рухаються в зустрічному напрямку прямо або повертають праворуч. Цим правилом повинні керуватися між собою і водії трамваїв.
  4. Якщо сигнал регулювальника або зелений сигнал світлофора дозволяють одночасно рух трамвая і нерейкових транспортних засобів, трамваю надається перевага незалежно від напрямку його руху.
  5. Водій, який виїхав на перехрестя проїзних частин за сигналом світлофора, що дозволяє рух, повинен їхати у наміченому напрямку незалежно від сигналів світлофора на виїзді. Якщо на перехрестях перед світлофорами на шляху руху водія є дорожня розмітка «Стоп-лінія» або дорожній знак «Стоп» він повинен керуватися сигналами кожного світлофора.
  6. Під час руху в напрямку стрілки, ввімкнутої в додатковій секції одночасно з жовтим або червоним сигналом світлофора, водій має дати дорогу транспортним засобам, що рухаються з інших напрямків.
  7. Під час руху в напрямку стрілки зеленого кольору на таблиці, встановленій на рівні червоного сигналу світлофора із вертикальним розташуванням сигналів, водій повинен зайняти крайню праву (ліву) смугу руху, дати дорогу транспортним засобам і пішоходам, які рухаються з інших напрямків.
  8. На перехресті, де рух регулюється світлофором з додатковою секцією, водій, який перебуває на смузі, з якої робиться поворот, повинен продовжувати рух у напрямку, що вказує стрілка, ввімкнута в додатковій секції. Адже його зупинка на заборонний сигнал світлофора створить перешкоди транспортним засобам, що рухаються за ним по тій самій смузі.

Читайте також: “Від поваги до безпеки”: за зиму патрулі спіймали понад 900 тисяч водіїв-порушників швидкості

Нерегульовані перехрестя

  1. На перехресті нерівнозначних доріг водій транспортного засобу, що рухається другорядною дорогою, повинен дати дорогу транспортним засобам, які наближаються до перехрестя по головній дорозі, незалежно від напрямку їх подальшого руху.
  2. На перехресті рівнозначних доріг водій нерейкового транспортного засобу зобов’язаний дати дорогу транспортним засобам, що наближаються праворуч, крім перехресть, де організовано круговий рух. Цим правилом повинні керуватися між собою і водії трамваїв.
  3. На будь-якому нерегульованому перехресті трамвай, незалежно від напрямку його подальшого руху, має перевагу перед нерейковими транспортними засобами, що наближаються до нього по рівнозначній дорозі, крім перехресть, де організовано круговий рух.
  4. Перевага в русі на нерегульованих перехрестях, де організовано круговий рух і які позначені дорожнім знаком «Круговий рух», надається транспортним засобам, які вже рухаються по колу.
  5. Перед поворотом ліворуч і розворотом водій нерейкового транспортного засобу зобов’язаний дати дорогу трамваю попутного напрямку, а також транспортним засобам, що рухаються рівнозначною дорогою в зустрічному напрямку прямо чи праворуч. Цим правилом повинні керуватися між собою і водії трамваїв.
  6. Якщо головна дорога на перехресті змінює напрямок, водії транспортних засобів, які рухаються по ній, повинні керуватися між собою правилами проїзду перехресть рівнозначних доріг. Цим правилом повинні керуватися між собою і водії, які рухаються другорядними дорогами.
  7. Якщо неможливо визначити наявність покриття на дорозі (темна пора доби, бруд, сніг тощо), а знаки пріоритету відсутні, водій повинен вважати, що перебуває на другорядній дорозі.