Залучають митців, які готові досліджувати нові форми в напрямку театрального та перформативного мистецтва. Програма підтримує експериментальні роботи в камерному форматі, які можуть стати основою для майбутніх більших проєктів.
«Шукаємо тих, у кого є ідея, але немає можливості її реалізувати. Навіть на сцені університетського театру чи в підвалі для друзів, бо вона занадто неформатна, некласична та експериментальна. Якщо на неї не вистачало часу, грошей чи досвіду – це той самий шанс для втілення. Головне, аби фінальна робота розширила художні уявлення. Митець, мистецтво, твір і робота з ним, без акценту на публіку і продаж квитків. Експеримент – може вдатися або ні. Але це завжди про спробу, яку варто собі дозволити», – каже координатор proto produkciia Володимир Бурковець.
Подати заявку можна до 24 жовтня включно за посиланням. У ній слід описати ідею та концепцію того, що б ви хотіли зробити. Вказати наявну команду та технічні вимоги для реалізації проєкту та описати орієнтовний план використання стипендії.
Учасники отримають стипендії в розмірі 40 000 грн для реалізації проєктів. В залежності від кількості залучених людей сума може бути більшою або меншою. Кошти мають бути спрямовані на створення вистави: гонорари, закупівля матеріалів, костюмів, логістичні витрати. Організаційна підтримка включає: комунікаційний супровід, нетворкінг, надання простору для репетицій. У лютому відбудеться презентація work in progress.
Стипендію імені Антонена Арто засновано фондом proto produkciia та лабораторією сучасної опери Opera aperta. Цей конкурс реалізується у партнерстві з GT Foundation з Румунії. За фінансової підтримки Європейського Союзу за програмою Дім Європи, а також Culture of Solidarity Fund, що фінансується European Cultural Foundation.
Антонен Арто — французький письменник, драматург, реформатор театру, актор, поет, есеїст. Відомий як автор концепції театру жорстокості (або крюотичного театру). Арто — автор численних есе та маніфестів, присвячених театру. «Театр і його Двійник» — найвідоміша книжка Арто, яка розкриває його концепцію театру. Його тексти передбачили багато напрямків пошукового театру, які почали розвиватись вже після Другої світової війни — театру художника, пластичного театру, world theater, імерсивних вистав і принципів розширеної сценографії.