Як повідомляє УП, мова йде про Артема Ющука, учасника команди Formula Student КПІ, який разом з іншими студентами та випускниками КПІ організував ремонт і модернізацію сотень одиниць бронетехніки.
Тепер команда розробляє нову бронемашину для Сил оборони. Для розробки українського бронеавтомобіля була створена окрема компанія – Inguar Defence. Команду інженерів зібрали із студентів, які працювали над ремонтом автівок з фронту. Найстаршому – 25 років, наймолодшому – 22.
Бронеавтомобіль Inguar3
Для машини колишні політехніки створили власне шасі, здатне тримати захист рівня STANAG 3, тобто витримувати влучання 7,62-міліметрових бронебійних куль, уламків від 155-міліметрового снаряда та підрив на протитанковій міні. Такого рівня захисту на серійних броньовиках не досягла жодна інша українська компанія.
Машина має високу прохідність завдяки кліренсу 45 см. Вона обладнана системою підкачки шин, яка дозволяє їх частково спускати для проходження болотної місцевості. Також встановлене блокування диференціалів, завдяки чому під час проходження важких перешкод крутяться всі чотири колеса.
Шини зсередини укріплені технологією run-flat, яка дозволяє машині рухатися навіть після ураження коліс. У салоні встановлені протимінні сидіння, системи пожежогасіння та фільтрації повітря на випадок хімічної атаки.
Бронеавтомобілі часто ламаються через помилки водіїв. Щоб нівелювати цей фактор, розробники встановили “розумну” систему управління та запобіжників, яка допомагає правильно управляти машиною.
Зовнішньому вигляду машини Inguar Defence приділив особливу увагу. Його розробляли українські дизайнери. Коштувало це 30 тис дол.
Прототип бронеавтомобіля має рівень захисту якого перевершує класичні українські «Козаки» й «Новатори», але…
Очікується, що при серійному виробництві один Inguar3 коштуватиме 16 млн грн. Для порівняння: конкурентні машини серій “Козак” та “Новатор” коштують 9-12 млн грн. В умовах обмеженого бюджету Сили оборони схильні купувати “більше”, ніж “технологічніше”. Проте виробник Inguar3 переконує, що більші витрати виправдані через суттєво вищу захищеність і технологічність машини.
Наступним кроком має бути отримання сертифіката якості STANAG 3 від НАТО. Для проведення такої процедури машину треба вивезти за кордон, але правила цього не дозволяють.
Однак компанія сподівається розгорнути ліцензійне збирання свого броньовика за кордоном. Цим уже зацікавилися дві великі західні компанії. Якщо все вдасться, то ця українська технологія може не тільки отримати сертифікат НАТО, а й здобути місце на світовому ринку.
Наразі ж Inguar Defence планує збирати броньовики для захисників та відроджувати професію інженера. За словами Артема, його компанія бере стажерів з рідного КПІ і має намір запустити інженерну школу.
До слова, Путін влаштував “тест-драйв” ракетами “Циркон”, перевіряючи роботу ПВО Києва.