Відповідне положення прописано у законопроєкті № 7311 від 24 квітня “Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо окремих податків та зборів у період військового, надзвичайного стану”.
Документ розробив комітет Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики під головуванням “слуги” Данила Гетманцева.
Законопроєкт, зокрема, пропонує виключити з Митного кодексу України статтю 9-11 Прикінцевих положень щодо безмитного ввезення транспортних засобів, що унеможливить “нульове розмитнення”. Також у ньому містяться зміни у сфері обігу спиртів та бензинів.
Таким чином, якщо проєкт закону буде підтриманий народними депутатами, підписаний президентом і опублікований в офіційній пресі, “нульове розмитнення” припиниться. При ввезенні автомобілів знову потрібно буде сплачувати ввізне мито, акцизний податок та ПДВ.
Читайте також: Українці можуть ввозити автомобілі з-за кордону без розмитнення – деталі
Причин скасування пільгового розмитнення кілька. Зокрема, це створення кількакілометрових черг на кордоні та пунктах пропуску, а також заважання проїзду транспорту зі зброєю та гуманітарними вантажами, пише “Економічна правда”.
В уряді та парламенті зазначають, що відповідне рішення було помилкою. Лише за перший тиждень дії “нульового розмитнення” ця “помилка” коштувала і без того дефіцитному державному бюджету 350 млн грн.
Цікаво. За даними Держмитслужби, в режимі “нульового мита” до 25 квітня в Україну було ввезено 19 тисяч авто, через що бюджет недоотримав понад 2 млрд грн.
Раніше повідомлялося, що з 25 квітня легкові автомобілі, які ввозяться для особистих потреб, оформляються лише на таких пунктах пропуску через кордон України: Польща – “Угринів”, “Грушів”, “Смільник”, “Устилуг”; Угорщина – “Дзвінкове”, “Косіне”; Словаччина – “Малий Березний”. Втім, це не допомогло – волонтери з гуманітарними вантажами та військовою допомогою і надалі простоюють в чергах.