З ім’ям Анатолія Шекери пов’язано становлення української хореографічної школи її вихід на міжнародну орбіту. Він поставив понад 40 балетів. Критики називали хореографа монументалістом за точність і образність ліплення в пластиці, розкриття драматургії творів, оригінальне танцювальне трактування.
Творчість Анатолія Шекери – блискучого хореографа – посідає особливе місце в історії українського балету. На думку театральних критиків, всім його спектаклям властива філософська глибина, коли хореографія є чимось значно більшим, ніж власне танець, – відображенням самого життя, взаємин між людьми, між людиною і природою, людиною і Богом. Недарма в лексиконі артистів балету з’явилися словосполучення “шекерівська хореографія”, “шекерівській стиль”.
“В Україні не було іншого такого балетмейстера, який би розвивав жіночу тему. Він буквально “ліпив” балерин, та яких талановитих! Варто згадати кілька гучних імен: Валентина Калиновська, Елеонора Стебляк, Наталія Уманова, Тетяна Таякіна, Олена Філіп’єва — і одразу виникають напрочуд жіночні образи в його виставах”,- згадува про Шекеру режисер Лесь Танюк.
“Перлинами” творчої спадщини майстра є постановки балетів “Легенда про кохання”, “Ромео і Джульєтта”, “Спартак”, “Коппелія” (остання робота хореографа).
«Ромео та Джульєтта» С. Прокоф’єва майже сорок років йде у незмінній хореографії А. Ф. Шекери на київській сцені. У 1991 р. Всесвітня Рада танцю ЮНЕСКО визнала постановку українського хореографа видатним досягненням європейської хореографічної культури і відзначила медаллю до 110-річчя від дня народження С. Прокоф’єва.
Він стоїть в одному ряду з Джоном Кранком та Юрієм Григоровичем — найзначнішими сучасними хореографами
“Такого масштабу балетмейстерів як Шекера — всього-на-всього й усе, — стверджував український театрознавець, педагог, доктор мистецтвознавства Ю. Станішевський. — Він стоїть в одному ряду з Джоном Кранком та Юрієм Григоровичем — найзначнішими сучасними хореографами. Останні 30—40 років режисери вважають за краще ставити одноактні балети, з мінімумом виконавців, оскільки не вміють побудувати мізансцени, наповнити змістом кордебалет”.
Анатолій Шекера ставив балети в Анкарі (Турція), Скопле (Югославія), Загребі (Хорватія), вистави у його хореографії були показані в багатьох країнах світу – Франції, Швейцарії, Німеччині, Голландії, Італії, Іспанії, Греції, Японії та ін.
Творчість видатного балетмейстера збагатила українське балетне мистецтво, розширила його стилістичні й естетичні виднокола. Багато поставлених вистав стали етапними у світовому хореографічному мистецтві.
Балетний фестиваль імені Анатолія Шекери, започаткований у 2001 р. вже став традиційним. Лауреатами премії видатного балетмейстера за цей час стали широко знані солісти балету Олена Філіп’єва, Віктор Яременко,Тетяна Голякова, Костянтин Костюков (Сербія), Таня Вуйсич-Тодоровська (Македонія), Максим Мотков, Максим Чепик, Ігор Буличов.