Як зазначається в матеріалі Суспільного.Культура, Національна опера відновила роботу в травні 2022 року: спочатку давали по дві вистави на тиждень, виключно опери.
За два-три тижні до оперної трупи доєдналася й балетна (на той час трупа складалася з 30 танцівників замість 160). З балетним репертуаром було складніше, бо класична основа балетних труп раніше зазвичай складалася з "Лебединого озера", "Сплячої красуні" та "Лускунчика" російського композитора Петра Чайковського. Цих балетів більше немає у репертуарі театру.
У "Сніговій Королеві", поставленій 2016 року, звучали твори російських композиторів Петра Чайковського, Анатолія Лядова й Антона Рубінштейна. Наприкінці 2022 року творча група театру зробила переосмислення музичної частини балету: вилучила фрагменти творів російських авторів і замінила їх на роботи інших композиторів. Тепер у "Сніговій Королеві" багато маловідомих творів французьких композиторів Жюля Массне й Августи Ольмес.
"Це було непросто, адже вже була ідеально побудована музична історія і відповідна хореографія, був порядок номерів. Довелося переслухати дуже багато творів різних композиторів: ідея полягала в тому, щоби знайти музику, яка зможе максимально замінити ту, що була спочатку в музичному вимірі. На це пішли місяці. Ще одна ідея полягала в тому, щоб знайти музику, яка маловідома слухачеві", — розповідають Суспільне Культура в Національній опері.
Так, з репертуару опери пішли опери «Євгеній Онєгін», «Іоланта» Чайковського, «Борис Годунов» Мусоргського, «Казка про царя Салтана», «Моцарт і Сальєрі» Римського-Корсакова.
Навесні 2023 року в Національній опері поновили оперу"Ярослав Мудрий" українського радянського композитора Григорія Майбороди в постановці Анатолія Солов'яненка, а в червні 2024 року відбулася прем'єра "Елегії воєнного часу" в постанові Олексія Ратманського на музику Валентина Сильвестрова (для сценічного дизайну шукали натхнення в роботах Марії Примаченко й Матвія Вайсберга).
Відомо, у Софії Київській стартує виставка із шедеврами українського іконопису та артефактами.