Наше видання Big Kyiv поспілкувалося з вітчизняним виробником шин про те, коли потрібно вчасно перевзувати свої авто та як обрати нові шини на зимовий сезон.
— Коли восени міняти гуму на авто? Хтось радить у жовтні, інші – при перших заморозках на поверхні ґрунту. Чи взагалі потрібно це робити?
— Шини потрібно використовувати відповідно до сезону. Коли восени середньодобова температура знижується до +5+7 градусів за Цельсієм і тримається протягом тижня, то такі погодні умови схильні до заміни шин. При нижчій температурі можливі заморозки та ожеледиця. Літні шини за низької температури просто втрачають свої гальмівні властивості. Тож шини треба міняти обов’язково! Це безпека та життя людей.»
— В чому відмінність літньої гуми від зимової? До чого може призвести зволікання з перевзуттям гуми?
— Основна відмінність у літніх та зимових шинах полягає у складі гумової суміші та особливостях рисунку протектора. Гумова суміш для зимових шин зроблена більш м’якою, щоб вона була еластичною і не тверділа за низьких температур. Спеціально розроблялися й зимові рисунки протектора. Його поверхня має дуже велике розчленовування ламелями для того, щоб додатково утворити безліч гострих крайок зачеплення, які підвищуватимуть рівень зчеплення на зимових дорогах: з льодом або снігом, сніговою кашкою або на мокрому дорожньому покритті.
Їздити взимку на літніх шинах не слід, тому що така гума за низьких температур просто «дубіє», а гальмівний шлях збільшується в рази. Експлуатуючи літню гуму в зимовий період, ви наражаєте на небезпеку не лише себе, але й всіх учасників дорожньо-транспортного руху.
— На шинному ринку велика кількість зимових шин із різними рисунками протектора. Чи впливає його дизайн на технічні характеристики шини? З яким саме протектором краще купувати гуму?
— Справді, на ринку різноманітні зимові рисунки протекторів. Вони розроблені з урахуванням останніх тенденцій «моди» в шинній індустрії, але насамперед, шини створені з використанням інноваційних технологій для забезпечення безпеки та комфортного керування авто зимовими дорогами. Кожна модель розробляється під певні завдання з урахуванням кліматичних особливостей регіону, де вона має експлуатуватися, розмірної лінійки типорозмірів під певні моделі автомобілів тощо.
При проектуванні зимових шин ТМ PREMIORRI та ТМ ROSAVA ставилася мета створити такі рисунки протекторів, які б поєднали високі технічні та естетичні якості, забезпечили специфічні вимоги до експлуатації шин (надійне зчеплення зі зледенілою та засніженою дорогою, самоочищення рисунка протектора, задовольнити високі вимоги щодо безпеки, опору коченню).
За своїми споживчими властивостями шини із зимовими рисунками протектора можна поділити на групи з «європейським» типом рисунка, які призначені для м’якої зими з переважною плюсовою температурою, «середньоскандинавським» – для суворіших зим із засніженими дорогами, та «скандинавським» – для експлуатації переважно на льоду, укоченому твердому снігу чи в умовах бездоріжжя. І гума протектора для всіх цих типів шин також має відмінності за своїм складом. Крім того, є ще шиповані та не шиповані (фрикційні) зимові моделі.
Що можна порадити споживачу? При виборі шин потрібно враховувати в якому регіоні та за яких погодних умов експлуатуватиметься шина. Якщо зима м’яка, як останнім часом спостерігається в Україні, крім Західного регіону, можна використовувати не шиповані шини «європейського» типу . Із «скандинавським» рисунком, якщо автомобіль їздить більш засніженими дорогами.
Щодо використання шипів, то на шипованих шинах можна їздити переважно на льоду, укоченому снігу, в умовах жорсткого зимового бездоріжжя. Мінус шипів – шумність на асфальті, а при частій експлуатації без льоду та снігу грані шипів округлюються, що значно знижує їх ефективність на бездоріжжі. Якщо на автомобілі з шипованими шинами плануєте їхати до Європи, то майте на увазі, що лише в деяких країнах дозволено використання шипів певних брендів, які не завдають шкоди дорожньому полотну.
— Скільки сезонів можна використовувати зимові шини?
— У середньому не менше 3-4 сезонів при дотриманні правил експлуатації та зберігання гуми. Якщо зимову гуму вже використовували у минулі сезони і плануєте її поставити знову, зверніть увагу на ступінь стертості рисунка протектора, а саме його глибину. У багатьох країнах зимову шину зі стертістю протектора на рівні 4 мм або менше, перекваліфікують як літню. Через те, що глибина протектора частково зносилася (нова має 9-11 мм), він втратив низку елементів (канавок, ламелей), які відповідають за закладені в шину показники безпеки на зимових дорогах, особливо за зчеплення. Ця інформація стосується споживачів, які купують вживані шини. Тому таку «напівстерту» шину експлуатувати взимку не бажано. Найкраще замінити на нову.