Першу платну дорогу, де можна буде рухатися з більшою швидкістю, планують створити на ділянці шляху від Ковеля до пункту пропуску “Ягодин-Дорогуськ”. Про це в інтерв’ю Центру транспортних стратегій розповів заступник міністра розвитку громад і територій України Сергій Деркач.
Це перший кейс, у якому ми розглядали дорогу можливу для приватного публічного партнерства, – розповів Деркач. – Йшлося про її ремонт і розбудову в чотири смуги. З іншого боку Польща будує автобан і його добре було би продовжити до Ковеля – там є і залізничний вузол, і далі дорожній вузол. Це буде хороший кейс, який ми спробуємо відпрацювати
Нині розглядають можливість побудови у майбутньому кілька швидкісних платних автошляхів на території країни, зазначив заступник міністра розвитку громад і територій. Однак таке будівництво не з дешевих, тому реалізовувати задуми поки не поспішають:
За хорошого планування, ми мали би мати автобани на дорогах TEN-T. А це не просто ремонт, а повноцінна реконструкція і будівництво. Це великі кошти, яких в Україні немає і упродовж ще довгого часу не буде
Зважаючи, що діюче законодавство дозволяє будувати автошляхи на умовах партнерства з бізнесом, який згодом зможе там і заробляти, таку модель створення консесійних доріг Деркач називає найбільш реалістичною. Однак додає – швидше за все такі проекти реалізують ближче до кордонів з іншими державами на заході та на півдні країни:
Тому, що вони зараз найбільше завантажені. Але треба враховувати ще й залученість та інтерес бізнесу.
Для того, щоб вибудувати фінансову модель, потрібно знати кількість транспортних засобів, щоб ця дорога була цікава, щоб хтось платив за її використання
Варто нагадати, що обмеження швидкості для водіїв, які курсують в межах населених пунктів діють з 1 листопада. Зимові правила запроваджують для зменшення кількості ДТП під час погіршення погодних умов: ожеледиці, снігопаду, обмерзання, коротшого світлового дня та обмеженої видимості.


