Про це розповіли в Українському фізико-математичному ліцеї КНУ імені Тараса Шевченка.
32 учні ліцею долучились до літньої школи, отримавши неймовірний досвід, практику, додаткову мотивацію до вивчення природничих наук і до світу науки в цілому.
Впродовж майже трьох тижнів ліцеїсти отримали змогу побачити і почути багатьох видатних іноземних науковців, зокрема віце-президента CUNY, астрофізика Стіва Еверетта, президента Фонду Сімонса, професора астрофізичних наук Девіда Спергеля, декана з наукових питань CUNY, професора нейронаук Джошуа Брумберга, президентку Всесвітнього наукового університету, докторку філософії з біологічних наук Джилліан Смолл, професора нейронаук CUNY Орі Шейфера, доцентку астрофізики, матеріалознавства й інженерії Емілі Райс та інших. Їхні виступи та доповіді про актуальні й глобальні питання, над якими працюють науковці сьогодення, стали поштовхом для власних досліджень ліцеїстів, адже наприкінці літньої школи учні мали презентувати свої ідеї на підсумковій постерній конференції.
Центр відкриттів та інновацій (CDI) і Центр передових наукових досліджень (ASRC) надали для проведення зустрічей конференц-зали та лабораторні приміщення, де ліцеїсти у 17 міні-групах працювали над дослідженнями, опрацьовуючи сучасну наукову літературу й проводячи власні експерименти.
Тематика проєктів – найрізноманітніша: дрозофіли як модель для вивчення сну, робот з голосовим керуванням, поляризація та інтерференція, спектрометри у мобільних телефонах, автоматизація інтерферометра Майкельсона для автоматичного вимірювання довжини хвилі лазерного променя, штучний інтелект для прогнозування космологічних параметрів за допомогою лише однієї галактики, зображення задньої фокальної площини, транспортні властивості сполук MnSb₂Te₄, електричні властивості Bi₂Se₃ та Sb₂Te₃, можливості використання кристалів моногідратів амінокислот, ріст кристалів метал-органічних каркасних структур у розчинах, вивчення структури білків та ефектів їхньої мутації, розсіювання наноструктур аморфного кремнію, використання водочутливих матеріалів у промисловості, водень як джерело енергії, пласкі (2D) матеріали, графи Келі та спарені резонатори.
У програмі літньої школи були й різноманітні культурно-розважальні заходи: прогулянки Центральним парком і Бруклінським мостом, екскурсії до статуї Свободи, Метрополітен-музею, штаб-квартири ООН, офісу Nokia, спортивні змагання, розваги на пляжі Роквей тощо.
Усе це, а також постійна можливість спілкування із жителями навколишніх районів Нью-Йорка, дало ліцеїстам змогу розвантажитись, започаткувати нові знайомства із місцевими резидентами й неабияк підтягнути рівень володіння англійською.