За оцінками освітян, нині освітні втрати в українських дітей сягають 1,5 – 2 роки.
Через пандемію COVID-19 і повномасштабну війну, яку розв’язала рф в Україні, багато учнів мають прогалини в навчанні, – каже заступник Міністра освіти і науки Андрій Сташків.
Екосистема для надолуження освітніх втрат дозволяє українським школярам масово застосовувати Штучний Інтелект, інтерактивні кейсові уроки та «Убер-Школу» для подолання прогалин у знаннях. Вперше Екосистема запроваджена у Цифрових освітніх центрах, створених Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ) та Асоціацією інноваційної та цифрової освіти в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях.
Суть «перевернутого класу» полягає в тому, що учні самостійно опрацьовують матеріал, а вчителі допомагають їм, виконуючи роль ментора, а не транслятора знань. Цей принцип навчання наразі широко застосовується у США та країнах ЄС.
Екосистема з надолуження освітніх втрат дозволяє учням проходити тестування на основі Штучного Інтелекту, який визначає рівень знань вибраного предмета, після чого зеленим, жовтим та червоним кольорами показує, які теми засвоєні добре, а яким потрібно приділити увагу. Після цього учень/учениця самостійно вивчає ці теми за допомогою інтерактивних кейсових уроків на цьому ж порталі.
У Екосистемі надолуження освітніх втрат використовуються інтерактивні кейсові уроки, які набагато ефективніші за відео-лекції, адже мають певний сюжет та персонажів, а ще тестові питання, які вбудовано в урок. Це дозволяє учням постійно взаємодіяти з контентом. В процесі навчання у такому форматі учні за потреби можуть ставити питання вчителю, який супроводжує їхнє навчання.
З початку запуску технології «перевернутого класу» учні для самостійної роботи використовували відео-лекції, але багато досліджень, зокрема те, яке було проведено американською компанією Wistia, що спеціалізується на наданні послуг відеохостингу для бізнесу, показують, що після п’ятої хвилини перегляду будь-якого навчального відео, учні втрачають концентрацію на 60%, тобто з шостої хвилини вони вже не можуть повноцінно засвоювати навчальний матеріал.
Впродовж уроку один вчитель може одночасно та ефективно взаємодіяти з учнями різних класів, які 80-90% матеріалу опановують самостійно і запитують про допомогу вчителя тоді, коли мають конкретне питання, на яке вчитель відповідає індивідуально в процесі заняття. Також завдяки тестуванню на основі Штучного Інтелекту, який вбудований в Екосистему, учнів можна обʼєднати за рівнем знань, що ще більше підвищує ефективність навчання», – зазначає Анатолій Ігнатович, координатор освітніх проєктів ЮНІСЕФ.
“ВК” раніше розповідав, що цього навчального року до 950 учбових закладів столиці пішли 372 000 школярів та вихованців.