Як повідомляє КМДА, визначення компанії, яка здійснювала перевезення 60 варшавських вагонів метро, відбулося відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі” на електронній системі закупівель “Прозорро”.
Згідно з тендерною документацією компанія-перевізник повинна була забезпечити:
- дотримання вимог польської сторони (підприємство MetroWarszawskie Sp.z o.o.), а саме одночасне перевезення шести вагонів, що потребує наявності в перевізника відповідної кількості транспортних засобів із платформами;
- наявність платформ із технічними характеристиками, зокрема технологію накочування вагонів із варшавського метро та з безпечним кріпленням і перевезенням на платформах із поглибленими каналами, що відповідають профілю колісних пар вагонів метро;
- наявність водіїв відповідної категорії з допусками на право здійснення спеціальних автоперевезень відповідно до правил та вимог ЄС;
- підбір та погодження маршруту прямування у правоохоронних органах Республіки Польща та України;
- супровід вантажу спецтранспортом, обладнаним світловими сигнальними засобами, на шляху прямування з Варшави до Києва тощо.
У КМДА зазначають, що переможець відповідав усім цим вимогам, та звертають увагу, що висновком Державної аудиторської служби України (ДАСУ) підтверджено відсутність порушень проведення цієї закупівлі.
Розрахунок вартості з перевезення 60 варшавських вагонів формувався відповідно до специфіки вантажу (довжина одного вагона 20 м), технічних вимог до публічних закупівель, маршруту перевезення між країною ЄС та Україною, необхідності страхування вантажу, а також подібного досвіду з перевезення великогабаритних вантажів перевізником”, – йдеться у повідомленні.
Як пояснює міська влада, перевезення повністю укомплектованих вагонів метрополітену (вага одного близько 31 т) здійснювалось автотранспортом і це перший досвід із перевезень подібних вантажів.
Відтак, очікувана вартість закупівлі послуг була сформована з урахуванням усіх вимог.
Після отримання коментарів від ДАСУ щодо нібито завищеної вартості, підприємство також звернулися до відкритих джерел, на які посилається Служба, з проханням надати інформацію щодо підтвердження вартості відповідно до зазначених вимог. В отриманій відповіді було зазначено, що ця компанія є експедитором, власного транспорту не має і може надати інформацію тільки в разі замовлення (здійснення) фактичного перевезення після перемовин із субпідрядниками. Зазначене підтверджує неповноту методу порівняння інформації з відкритих джерел та необ’єктивність висновків ДАСУ”, – кажуть у КМДА.
Також наголошується, що підприємство надало всі необхідні документи, пояснення та зауваження під час проведення перевірки ДАСУ, але Державна аудиторська служба України відхилила та не врахувала їх при формуванні звіту.
Тому інформація, оприлюднена Службою, виглядає некоректною та маніпулятивною“, – підсумували у КМДА.
Читайте також: Метро на Виноградар за шість років подорожчало на 8 млрд грн – Держаудитслужба
Нагадаємо, Держаудитслужба напередодні заявила, що Київ переплатив у 6,3 рази за доставку подарованих метровагонів з Польщі.