Як повідомляє КМДА, будівництво відбувається за рахунок бюджету Києва та державного фонду регіонального розвитку. У поточному році на реалізацію проекту спрямовують близько 190 млн грн, частка міста складає понад 70 млн грн.
На сьогодні виконана більша частина робіт, а завершення будівництва планується у грудні 2021 року. Зазначені роботи не входять до міжурядового проекту реконструкції БСА, який реалізується завдяки фінансовій підтримці Японського агентства міжнародного співробітництва JICA, але є необхідним етапом. Адже забезпечить стабільне й безпечне транспортування стічних вод на БСА та підвищить якість їхньої очистки.
Станція будується на заміну існуючої, що була побудована у 1963 році. Внаслідок дії агресивного середовища вона перебуває в аварійному стані й працює не на повну потужність. Добова продуктивність нової станції становитиме 600 тис. куб. м/доба, а за рахунок встановлення сучасного насосного обладнання ще й плануємо підвищити її енергоефективність. Енергоефективні заходи, які впроваджуються при будівництві, дозволять зменшити питомі витрати на транспортування каналізаційних стоків приблизно на 30%», – зазначив директор Департаменту житлово-комунальної інфраструктури Дмитро Науменко.
Нагадаємо, роботи по реконструкції Бортницької станції аерації триватимуть шість років.
Довідково. У Києві функціонує єдина станція очищення стічних вод – «Бортницька станція аерації», що очищує стічні води столиці та прилеглих населених пунктів Київської області (це понад 5 мільйонів мешканців). БСА – комплекс інженерних споруд, обладнання та комунікацій, що займає територію 151 га у Дарницькому районі столиці, мулові поля загальною площею – 272 га.
Станція будувалася поетапно під час зростання та будівництва Києва в період 1965-1987 років, тож на сьогодні технічний стан споруд вимагає модернізації. Застаріли й технологічні процеси. Саме тому Київ у рамках кредитної угоди з Японією здійснює масштабний проект реконструкції БСА.