Історію та фото було опубліковано у спільноті “Спрага”: в Києві цікаво” у Facebook.
В Україні останній “потяг” перестали експлуатувати аж у 2008 році.
“У 1966 році головний інженер нового на той час депо №2 (що на Шулявці) Володимир Веклич задля експерименту вперше у світовій практиці зчепив два тролейбуси у поїзд. Експеримент виявився вдалим, і незабаром за цим принципом (“системою багатьох одиниць”) стали масово зчіплювати тролейбуси “Шкода-9Тр” чеського виробництва, і тривало це майже 30 років – до 1994 року”, – розповіли автори проєкту.
Тролейбусні потяги – це суто київський винахід. Перші “зчіпки” були випробувані ще на машинах МТБ-82Д, потім стали зчіплювати між собою і Skoda 9Tp. Київська практика широко застосовувалася по всьому колишньому Радянському Союзу.
При використанні в системі багатьох одиниць місткість тролейбуса збільшувалася рівно вдвічі. Водій залишався один. Штанги використовувалися тільки на одній із машин, зазвичай на другій. Тролейбусні зчіпки почали витіснятися з появою шарнірно-зчленованих тролейбусів. Вони були простішими в обслуговуванні, споживали менше енергії, були більш маневровими.
Тролейбусні зчіпки зникли з вулиць здебільшого до кінця 1990-х рр. У Києві останній потяг розчепили у 1994 р., у Харкові – 1995 р., в Алчевську – 2000 р., у Миколаєві – 2001 р., у Херсоні – 2002 р., в Одесі – 2006 р. У Донецьку експлуатація двох останніх тролейбусних поїздів ЗіУ-9 завершилася у 2008 р.