«Тягли гуму», а тепер стоять у чергах – на столичних шиномонтажах вже тиждень ажіотаж

19:52 23.11.2020

Багато київських водіїв виявилися не готовими до першого снігу й тільки зараз взялися змінювати літню гуму на зимову. Причиною зволікань стала не тільки занадто тепла осінь, а й традиційна безпечність деяких автовласників.

«Тягли гуму», а тепер стоять у чергах – на столичних шиномонтажах вже тиждень ажіотаж

На шиномонтажі у ці дні потрапити не так просто. На деяких пунктах заміни шин працюють у режимі «живої» черги. Інші автомайстерні проводять попередній запис, оскільки на найближчу добу-дві всі майстри зайняті. У декого черга взагалі розписана на тиждень вперед.

У цьому сезоні “перевзути”, наприклад, комплект шин 16-го радіусу буде коштувати від 400 гривень до тисячі за умови, що колеса залишаються зберігатися на шиномонтажі.

При цьому автомайстри наполегливо рекомендують «перевзуватися» раніше.

«Якщо два тижні поїздити при температурі +15, +18, з колесами нічого не трапиться », – каже Сергій  Шевченко, керуючий одного зі столичних шиномонтажів.

Він нагадав, що за радянських часів автолюбителі про зміну гуми взагалі не замислювалися, оскільки покришки були універсальними – їх експлуатували весь сезон.

Зимові шини в Україну стали завозити лише у 90-ті роки.

При цьому Сергій Шевченко все ж прихильник розділення комплектів шин на зимові та літні та ефективну для низьких температур  так звану  «липучку», а всесезонна гума підійде тим, хто мало їздить і залишає машину вдома в сніжні дні.

Зазвичай ажіотаж на шиномонтаж триває від двох тижнів до місяця-півтора.

«Знаходяться й ті, хто змінює літню резину у січні чи взагалі майже на початку весни. Думаю, що цього року ажіотаж спаде до середини грудня. Ще багато  маршрутних автобусів має зараз перевзутися», – резюмує Сергій Шевченко.

Традиційно  Укравтодор ще у жовтні попередив українських водіїв про те, що вже час переходити на зимові шини.

 

Що говорить законодавство?

Законодавчо питання сезонної заміни шин не врегульовано, а лише встановлені вимоги до якості шин. За їх порушення водієві доведеться заплатити штраф.

Так, п. 31.4.5. Правил дорожнього руху вказані вимоги до коліс і шин, а саме забороняється використовувати автомобілі, на яких:

а) малюнок протектора шини менше 1,6 міліметрів (масою до 3,5 т), менше 1,0 міліметра (масою понад 3,5 т), менше 2,0 міліметрів (автобус), менше 0,8 міліметра (мотоцикл і мопед);

б) шини пошкоджені (мають порізи, розриви, видно корд, розшаровуються і т.п.);

в) шини за розміром або допустимим навантаженням не підходять транспортному засобу;

г) на одну вісь автомобіля встановлені шини різних типів (шиповані і не шиповані, морозостійкі і неморозостійкі), шини різних розмірів чи конструкцій;

д) автомобіль на передню і задню вісь якого встановлені різні типи шин;

е) відсутній болт (гайка) кріплення або є тріщини диска і коліс, інші відмінності в шинах.

 

Підпункт 31.4.5 Правил дорожнього руху лише рекомендує при постійній їзді на слизьких дорогах застосовувати гуму відповідну станом дороги.

Незважаючи на те, що Положенням про технічне обслуговування і ремонт дорожніх транспортних засобів передбачений сезонний техогляд автомобіля, він не включає заміну літньої гуми на зимову.

Скільки доведеться заплатити за несвоєчасну заміну шин в Україні?

Оскільки дати заміни літньої гуми на зимову законодавством України не встановлено, то і відповідальності за несвоєчасну заміну немає.

В Україні передбачена тільки відповідальність при використанні зношеної, пошкодженої гуми на автомобілі. Так, у випадках, перерахованих п. 31.4.5. Правил дорожнього руху, Згідно ст. 121 КУпАП, такі порушення вимог експлуатації транспорту караються накладенням штрафу від 20 до 40 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 340 грн до 680 грн у 2019 році). За повторне таке порушення протягом року, року водій може бути позбавлений права керування транспортними засобами на строк від трьох до шести місяців, або отримати адміністративний арешт від 5 до 10 діб.

Великий Київ у Google News

підписатися
загрузка...