Турецька компанія, що оскандалилась під час будівництва Дарницького мосту в Києві, йде з України з боргами

Автор: Оксана Тупальська
09:18 18.01

Дві великі турецькі компанії Limak та Doğuş Insaat залишають Україну. Компанії у 2004 році бралися за будівництво Дарницького мосту у Києві, проте не виконали обіцянку та ще й вимагали державні гроші з Укрзалізниці.

Турецька компанія, що оскандалилась під час будівництва Дарницького мосту в Києві, йде з України з боргами

Компанії вийшли з ринку України після того, як турецький бізнес на 400% збільшив торгівлю з країною-агресором.

Limak кинула незавершеним проект будівництва метро у місті Дніпро, а Doğuş Insaat лишила на старті будівництва міст через Дніпро в місті Кременчук. «Перспективні партнери» залишили десятки мільйонів євро боргів перед контрагентами та українською державою.

Що пов’язує забудовників зі столицею

Dogus Insaat після зриву розпочатого в 2004 році будівництва Дарницького мосту вимагала сплатити їй близько $23.4 млн. Після тривалих позовів Міжнародний суд у Швейцарії відмовив у стягненні більшої частини суми.

Хто доробляв за турецькими бізнесменами

Зведення довгобуду Дарницького мосту завершили у 2023 році влітку.

Завершувало об’єкт ТОВ “Спільне українсько-німецьке підприємство “Автострада”. Компанія через холдинг “MC Capital” належала Максиму Шкілю (колишньому помічнику від «Партії Регіонів» та колишньому віцепрезиденту Національної асоціації дорожників).  

Підписував про добудову Дарницького мосту між “Укравтодором” та “Укрзалізницею” заступник голови Офісу Президента Кирило Тимошенко, який на Банковій курував “Великим будівництвом”, Після цього і довірили роботи «Автостраді».

Довідка. Дарницький міст або, як його називають, “міст Кірпи” (на честь покійного міністра інфраструктури часів Кучми) – комбінований залізнично-автомобільний міст через Дніпро, який споруджували протягом семи років з 2004-го до 2011-го. Переправу лише частково введено в експлуатацію: з 2010-2011 відкрито рух для залізничного транспорту та з’їзди та заїзди автомобільної частини моста на правому березі. На лівому березі міст переходить в Дарницьке шосе. Саме там планувалося побудувати з’їзди та заїзди на Дніпровську набережну, але більше 10 років тому будівництво було призупинено на невизначений термін.

Великий Київ у Google News

підписатися