Про це в пості на своєму facebook пише екс-міністр інфраструктури Володимир Омелян.
“Великий Київ” обрав для вас найважливіжі тези з тексту колишнього очільника міністерства інфраструктури.
Омелян підкреслив, що відсутність трамваїв вплинула на затори та якість повітря у столиці.
Про автомобілі
Певен, що трамвай в Києві повинен розвиватися. Політика “трамваї заважають, ми розширимо вулиці і всіх пересадимо на автомобілі” – зазнала краху. Місто втонуло в заторах, почало задихатися”.
Втім, разом з якістю повітря страждаються і трамвайні шляхи та рухомі склади. Екс-міністр зазначив – більшість трамвайних шляхів зараз у аварійному стані.
Про те, в якому стані зараз сфера електротранспорту
У сфері зараз занепад – більшість трамвайних шляхів перебувають в аварійному стані, а обіцяні нові вагони ніяк не потраплять на маршрути. Місто регулярно купує вживані трамваї в Чехії і Словаччині, віком 35-45 років, і замінює ними аналогічні київські вагони”.
У аварійному стані і українська промисловість. Купуючи вживані трамваї у Чехії та Словаччині, влада проігнорувала українське виробництво. З великими труднощами вдалось закупити 10 сучасних трамваїв львівського виробництва.
Про українські трамваї
…для цієї [правобережна лінія швидкісного трамваю] лінії були придбані, хоч і з великими складнощами, і 10 сучасних трамваїв Електрон львівського виробника”.
Втім, було також придбано 50 цілком не пристосованих для швидкісного режиму роботи трамваїв польського виробництва.
Можливо, все можна було б “зіпхати” на те, що на нові трамваї немає грошей. Але Омелян розповів, що є, і гроші були знайдені ще в 2015 році, а зараз запускається вже другий транш.
Про кошти на транспорт
Чи є кошти на створення комфортного, швидкого і екологічного муніципального транспорту? Так, є. Ми знайшли на це гроші ще в 2015, коли ЄБРР (Європейський банк реконструкції та розвитку – Ред.) і ЄІБ (Європейський інвестиційний банк – Ред.) видали перший кредит у 400 млн євро для муніципального електротранспорту. Зараз запускається вже другий транш”.
Читайте також: Завтра все повториться. Чому Києву треба метро