Система підресорювання автомобіля виконує цілий ряд функцій: гасить удари, утримує колеса в контакті з дорогою і забезпечує стабільність транспортного засобу. Ресурс якісного механізму тривалий, але він може істотно скоротитися, якщо водій нехтує базовими правилами експлуатації транспортного засобу. І щоб уберегти шарові опори, амортизатори й важелі від передчасного зносу, важливо уникати поширених помилок.
Агресивний проїзд ям і нерівностей
Коли авто на високій швидкості потрапляє в яму, вся енергія удару йде в підвіску – і ці навантаження в десятки разів перевищують робочі. Якщо така манера їзди стає постійною, то термін служби підвіски скорочується катастрофічно швидко. Основні наслідки:
- прискорений знос кульової опори;
- руйнування амортизаторів;
- пробій підвіски.
Кожна наступна яма завдає машині все більшої шкоди – і в найближчому майбутньому виникне потреба дорогого ремонту. Але його можна уникнути завдяки зниженню швидкості перед нерівностями та більш дбайливому ставленню.
Перевантаженість автомобіля
Навіть зайві 100-200 кг мають негативний вплив: амортизатори постійно знаходяться в стиснутому стані, пружини провисають, а гумові елементи втрачають форму. І в результаті:
- деформація важелів;
- руйнування сайлентблоків;
- пошкодження пружин і амортизаторів.
Про появу проблем свідчать крени, вібрації та стуки, а також погіршення керованості. І помітивши подібні «симптоми», варто оперативно звернутися в автосервіс.

Низький тиск в шинах
Ударна енергія замість поглинання гумою йде прямо в підвіску, а на трасі м’яка шина перегрівається, що збільшує ризик її руйнування. Одночасно зростає і витрата палива, що збільшує вартість експлуатації транспортного засобу. Тому варто не нехтувати регулярною перевіркою цього показника: при активному використанні машини – не рідше одного разу на місяць, а також обов’язково перед кожною тривалою поїздкою.
Відсутність своєчасного технічного обслуговування
Більшості серйозних ламань передує поява стуків або скрипів, які свідчать про знос основних елементів. І в більшості випадків дефект легко усунути з малими витратами, ось тільки багато автовласників не поспішають в сервіс, вважаючи за краще ігнорувати проблему. Підвіска в цей час поступово руйнується – і основний удар беруть на себе наступні компоненти:
- стійки стабілізатора – саме їхні шарніри й починають стукати на дрібних нерівностях;
- амортизатори – втрата тиску викликає віддачу і пробої;
- кульові опори та важелі – люфт збільшується з кожним кілометром.
І це далеко не повний перелік пошкоджень, з якими доведеться зіткнутися. Тому варто подбати про перевірку підвіски після подолання кожних 10-15 тисяч кілометрів. Це недорога і доволі швидка процедура, яка входить в базову діагностику, що дозволяє уникнути неприємних сюрпризів на дорозі.

