Про це він написав на своїй сторінці у Facebook.
“Мені стало цікаво, що ж там таке у тестах ЗНО, що пороговий бал встановлено 10 з 67 – і то його не подолали третина учасників тестування.
Важливо: за базовою освітою я філогог – і математикою як такою у дорослому житті скільки-небудь глибоко не займався… Тому сьогодні всі завдання, де були усілякі косинуси та логарифми, я пропускав: відповіді не знав, дивитися довідники не можна за умовою, а вгадувати не хотів. Якщо мати елементарні навички логічного мислення і мінімальну просторову уяву – взагалі нічого складного для достатнього результату.
Але маємо що маємо: з математикою у нас – біда-біда. І найстрашніше не те, що ми ось зараз отримали такий результат. Жахає те, що нам взагалі достеменно невідомо, де саме починається оцей системний гаплик. Бо освітні оцінювання в Україні знаходяться на початковому етапі: грошей на це в бюджеті немає“, – написав він.
Отож, після пройдених завдання і певних висновків, Горбачов запропонував своє бачення того, як покращити ситуацію.
«Перше: критично необхідні регулярні і якісні освітні оцінювання, щоб КОЖНОГО року бачити, де ми зараз, які у нас проблеми – і які треба ставити орієнтири для подолання проблем.
Друге: кардинально переробити програму з математики, сконцентруватися на практичному застосування математичних знань та навичок, всюди, де тільки можна. Саме реальні життєві завдання, а не відірване від життя абстрагування мають стати основою роботи на уроках математики.
Треба ще чимало всього, але ось це – просто життєво необхідно.
Бо інакше оця біда-біда з математикою (та і не лише з нею) буде лише поглиблюватися», – написав омбудсмен.
Нагадаємо, цього року 31,11% учнів не подолали поріг “склав/не склав” на зовнішньому незалежному оцінюванні з математики, тоді як торік таких було лише 13%.