Про це ідеться у дописі професорки, дерматолога, дерматоонколога Ольги Богомолець.
За словами лікарки, “корупціонери та зрадники, брехуни, плагіатчики і невігласи, які лізуть на різні посади і прагнуть керувати державою”, – це все результати системи освіти. Адже система освіти не освітлює майбутній шлях майбутнього громадянина, бо не виховує цінностей у майбутніх поколінь. В найкращому випадку система освіти дає ремесло, яким людина в перспективі зможе заробляти кошти на життя.
Богомолець впевнена, що у школах і вишах , як і десятиліття тому, навчають молодь не мислити і робити висновки, а зубрити, заучувати правила, не бути відповідальними громадянами, а не висовуватись, бути чемними і покірними. Молодь виходить з системи розумінням: про все можна “домовитися”, все “порєшать”.
“Левову частину вільного від школи часу дитина повинна проводити сидячи, скрутивши хребет за книгами й зошитами, а не за живим спілкуванням зі світом та людьми. Батьки змушені підганяти та контролювати дитину, і давати їй замість радості і любові – втому й комплекси. Нині є нормою, що без репетитора дитина не отримає гарну оцінку, не зможе здати ЗНО та поступити у престижний виш. Тобто, держава завідомо дає неякісну, неповноцінну освіту? А ми мовчимо лише тому, що надворі війна? То ж, якою вона повинна бути, правильна школа?”, – коментує ситуацію професорка.
На її переконання, зі школи дитина майбутнього має вийти:
1. Здоровою. І знати, як потрібно зберігати здоровʼя, що його скорочує, а що продовжує. А для цього, для початку, дитина має більшість годин на день проводити не сидячи за партою, а в русі. Отже сидячі заняття мають чергуватись з такими, на яких можна ходити, стрибати, бігати, малювати, фотографувати, ліпити, готувати, саджати.
2. Щасливою. Для цього дитину потрібно навчити, що таке щастя; як самому бути щасливим, але при тому не робити інших нещасними; як висловлювати свою думку, як ділитися радістю чи горем, як вирішувати непорозуміння, як будувати відносини з іншими людьми.
3. Патріотичною і чесною. А для цього потрібні цінності й ігри, моделювання складних ситуацій і пошук колективних рішень, переосмислення історії країни й аналіз історії власної родини, знання про те, як потрібно захищати своїх близьких і свою Батьківщину.
4. Успішною. Для цього знати, що саме ти хочеш і можеш робити в житті, що виходить у тебе найкраще, як заробляти на життя і як планувати бюджет, як досягати цілей і як берегти планету для майбутніх поколінь.
“Війна – не є підставою, щоб не будувати нову парадигму освіти, не будувати цінності. Адже саме від того, якими будуть наші діти, залежатиме, якою буде наша старість”, – додає Ольга Богомолець.