“До війни найчастіше я працювала водійкою у вагоні-кафе. Це екскурсійний спецвагон. Зараз він їздить дуже рідко, бо одна бабуся на Подолі поскаржилась, що вагон-кафе “забирає” на себе усю електроенергію і через це у всьому районі відключають світло”, – розповіла водій Валентина Павлова.
Вона згадує, як у вагоні-кафе жителі столиці святкували дні народження, корпоративні зустрічі, весілля, хрестини.
“Одне подружжя святкувало своє 150-річчя — дідусю та бабусі було по 75 років. Катався навіть один із президентів України, але не скажу, хто. Це були цікаві поїздки, які залишили приємні спогади”, – ділиться Павлова.
Кореспондент “Великого Києва” дізнався про ще одну причину відсутності трамваю-кафе на святковому маршруті – бо поламався. Він і раніше ходив з перервами, бо час від часу потребував ремонту, а тепер надовго заглох у депо.
Наприкінці літа 2022 року в трамваї зламалися двигуни та пошкоджений дах, який, як кажуть в Київпастрансі, відновити майже неможливо. Маршрут в бік Пущі-Водиці, куди курсував вагон виконують на звичайному несвятковому трамваї або разом з гідами – пішки.
Історія пригадує кілька поїздок у вагоні-кафе Кузьми Скрябіна. Світлини зберегли журналісти.
Ретро-трамвай має ексклюзивний дерев’яний салон. Вагон відтворили за кресленнями, які використовувалися для виготовлення перших київських трамваїв, запущених в 1892 році.
Раніше “ВК” розповідав, що в травні 2022 року в бік Пущі-Водиці пустили пробний транспорт – трамвай, яким можна добиратися на роботу та навчання та водночас дихати свіжим повітрям зеленої зони.