Як показують результати ринку, чим менші магазини та чим ближче вони за розташуванням до потенційних клієнтів, тим стабільніше їхнє фінансове життя. Мінімаркети у дворах, що пропонують найдешевші товари, хоч і отримують критику від клієнтів щодо якості, заробляють краще. А от великі мережі з продукцією преміум-класу та комфортом, потерпають від безгрошів’я.
У 2022 та 2023 роках прибутковими були по 3 різні мережі. Водночас, навіть ті, що отримували найбільші прибутки у 2019-1021 роках, після повномасштабного вторгнення заробляти стали в рази менше.
АТБ – лідер за розміром чистого прибутку
До початку повномасштабного вторгнення супермаркети АТБ отримали 148,7 млрд грн виторгу і 8,3 млрд грн прибутку. Той самий виторг вдавалося утримувати у 2022 році, однак у минулому році виторг супермаркетів зріс до 181,1 млрд грн, однак чистих грошей бракувало і рік називали збитковим на – 0,5 млрд грн.
Сільпо та Novus – найбільш збиткові
Ситуацію в Сільпо в 2022 році можна було назвати справжньою бідою. Збиток за рік складав 7,6 млрд грн. За рік наполегливої праці у 2023 збиток вдалося скоротити до 1,9 млрд.грн. Проте цей показник надалі залишається гіршим, аніж у конкурентів. Виторг у доковідному 2019 році складав 62,4 млрд. грн, а в 2022 році – 70 млрд грн, в 2023 році – 84,7 млрд грн. Однак інфляція та зростання цін гроші з’їли/
Сумні підсумки і в мережі Novus. Тут збиток в 2022 році склав 2,5 млрд грн, а в 2023 році – 0,3 млрд грн. Бракувало грошей в мережі і до пандемії. Збиток складав 0,2 млрд грн та 0,4 млрд грн відповідно. Супермаркети Novus отримали у 2019 році 11 млрд грн виторгу, у 2020 році – 12,7 млрд грн, у 2021 році – 17,3 млрд грн, у 2022 році – 16 млрд грн, у 2023 році – 23,6 млрд грн.
А от Varus під час великої війни зміг вийти в плюс в 2023 році та заробити 0,1 млрд після збиткового 2022 року (- 0,03 млрд грн).
Гіганти Metro та Auchan також у мінусі
На відміну від їхнього конкурента – Великої кишені – яка була прибутковою у 2022 та 2023 роках (+0,2 млрд грн і +0,3 млрд грн відповідно), мережа Metro у 2022 році вийшла в – 0,7 млрд грн, в 2023-му – – 0,4 млрд грн, а мережа Auchan має збиток – 1,3 млрд грн та – 0,9 млрд грн відповідно.
У Форі все стабільно
Маленькі магазинчики, знайомі жителям спальних районів столиці не принесли багатомільярдних доходів, проте і в мінус не вийшли. Заробляли навіть ліпше, як в доковідні часи.
2021-2023 роках чистий прибуток компанії становив 0,05 млрд грн, 0,02 млрд грн і 0,01 млрд грн відповідно. Виторг у 2023 році вдвічі більший, як у 2019 – 29,5 млрд.
А от за якими харчами варто сходити до супермаркету, аби приготувати “Котлету по-київськи”, дивіться у рецепті від кухаря Ектора Хіменес-Браво. Який і в скандал зі своїм песиком в магазині потрапляв, і в телешоу магазини рекламував, та є постійним споживачем супермаркетів столиці.
https://www.tiktok.com/@hectorjimenezbravo/video/7237879694941621530?_r=1&_t=ZM-8rkKarbywpb