Також Набережне шосе є ще однією з найстаріших вулиць Києва. Тому, завдяки архівним світлинам можна побачити, як змінювалася набережна біля Дніпра та її освітлення. Про це детальніше у матеріалі “ВК”.
Сьогодні кияни вже не уявляють своє місто без Набережного шосе, адже воно є однією з головних логістичних артерій Києва й пролягає від Поштової площі до бульвару Миколи Міхновського (старе Дружби народів) і Мосту Патона.
Проєкт спорудження шосе в Києві затвердили у 1848 році. Будівництво розпочали наступного року. Шосе стало зв’язною ланкою між Ланцюговим мостом через Дніпро (існував впродовж 1853-1920 років) і Подолом.
У 1934 році, коли Київ став столицею УРСР, почали проєктувати урядовий центр і паралельно споруджувати набережну Дніпра. Окрім благоустрою берегової лінії, підпірна стіна мала захищати Набережне шосе від підтоплень. Так Київ отримав набережну з граніту і бетону.
На набережній втілили горизонтальний прогулянковий маршрут. На фото вже чітко видно встановлене освітлення. Звичайно воно відрізнялося від сучасного світлодіодного, однак для часів СРСР це вже було значним проривом.
До проєкту добудови набережної повернулися після закінчення Другої світової. У 50-60-х роках паралельно на Поштовій площі збудували Річковий вокзал (1957-1961 роки) і спорудили станцію метро “Дніпро” (1960 р.).
Для тих часів встановлення подібного освітлення було достатньо сучасним. Але, звісно, воно відрізняється від сучасних світлодіодних світильників компанії ITW Systems із яскравим м’яким світлом, які зменшують споживання електроенергії та збільшують загальну освітленість.
Слід зауважити, що у багатьох містах світу набережні зазвичай стають популярним місцем для масових гулянь та відпочинку людей. Такі місця призначені для активного проведення вільного часу. Тому часто вздовж набережних розташовуються торгові точки, атракціони, кафе та інші зручності.
Проте, київське Набережне шосе, попри те, що його було оновлено гранітним покриттям, не стало таким популярним місцем для гулянь для місцевих мешканців.
Дивіться також: Якісне освітлення вулиць – один з основних факторів, що впливають на кількість ДТП
Наприкінці 2000-х, коли почали будувати багато розв’язок, виникла ідея зробити із Набережного шосе беззупинкову магістраль. Аби збільшити пропускну здатність траси у 2011 році на Набережному шосе демонтували трамвайні колії.
У 2017 році на Набережному шосе відбувся капітальний ремонт, який значно покращив якість дорожнього покриття та зробив дорогу більш комфортною для автомобілістів.
Навіть під час війни у мирному Києві кожен день по шосе їздять понад 130 тисяч автівок з розрахунковою швидкістю 100 км/год. Забезпечити безперебійність роботи шосе, яке “ніколи не спить”, є вкрай складним завданням. Важливу роль в цьому відіграє якісне освітлення.
До речі, будете проїжджати Набережним шосе, зверніть увагу на нові світлодіодні світильники.
Директор КП “Київміськсвітло” Володимир Круценко наголосив, що модернізацію системи освітлення Набережного шосе провела компанії ITW Systems та встановила 642 нових світлодіодних світильника.
“Освітлення міських територій – це завжди виклик, адже від його якості залежить не тільки зовнішній вигляд міста в цілому, але й безпека його мешканців. Ми використовуємо світлотехніку під торговою маркою ITW Systems понад 5 років. Їх світильники відрізняються чудовою якістю, як і використовувані в них компоненти від провідних світових виробників, включаючи світлодіодну оптику LEDiL. Ці світлодіодні світильники відповідають найвищим стандартам якості, відрізняються ефективністю і надійністю. Вони повністю задовольняють електричним, механічним і світлотехнічним вимогам і відповідним нормативним документам”, – пояснив директор КП “Київміськсвітло”.
До речі, ITW Systems є лідером зі створення освітлення, ефективного для людини та безпечного для довкілля.
Тепер на Набережному шосе встановлені світильники, які зменшують споживання електроенергії в 3 рази, при цьому збільшують загальну освітленість в 5 разів.
Консольний світильник має високий ступінь захисту від впливу довкілля і вбудовану систему управління. При споживаній потужності від 35 до 136 Вт світильник забезпечує світловий потік від 4500 до 15500 лм.
Ось яскравий приклад того, як злагоджена робота підприємств з різних країн (навіть різних континентів) призводить до відмінного результату. А Набережне шосе стало безпечнішим для київських автомобілістів.
“Світлодіодне вуличне освітлення, Київ, Набережне шосе: