Стартап на мільярд: Domino’s Pizza як зразок бізнес-мрії

17:20 31.07.2019

Інколи не потрібно їхати в Лондон на бізнес-форум або відвідувати бізнес-тренінги від розпіарених гуру економіки. Достатньо замовити звичайну піцу та…
Читать дальше

Стартап на мільярд: Domino’s Pizza як зразок бізнес-мрії

Інколи не потрібно їхати в Лондон на бізнес-форум або відвідувати бізнес-тренінги від розпіарених гуру економіки. Достатньо замовити звичайну піцу та поцікавитись історією створення великої компанії. Піца Domino’s Pizza – це унікальний стартап 60-х років ХХ сторіччя та фантастична історія бізнес-генія Тома Монагана.

Актив на 75 доларів

Саме за цю суму у 1960 році банк продав двом братам-студентам занедбану піцерію в маленькому університетському американському містечку. Ще 500 доларів вони зайняли, і робота почалась. Том встановив собі 100-годинний робочий тиждень. Брат не витримав такого графіку та вийшов із бізнесу. Все, що він зажадав навзаєм – право користування фірмовим авто Фольксваген-Жук.

Том запровадив неймовірну рекламну акцію «ми доставляємо піцу за 30 хвилин, або вона для вас безкоштовна». Цей рекламний слоган дозволив розширити мережу до двох, десяти, тисяч піцерій по країні та вийти на закордоні ринки. Том запатентував рецепт томатного соусу до піци, придумав піца-театри, зручні коробки для доставки піци та багато інших новацій.

Шлях містера Монангана був нелегким: він пережив велику пожежу, банкрутство, безліч судових процесів та зраду бізнес-партнерів. Але він переміг всі неприємності:

  • у 1982 році він придбав бейсбольну команду, в який мріяв грати у дитинстві;
  • У 1998 році задля благодійного проекту Том Монаган продав 73% акцій корпорації за 1 мільярд доларів; славнозвісний «Жук» став «авто на півмільярда»;
  • У 2007 році Том заснував місто Аве-Марія у Флоріді, в якому зараз діє великий католицький університет та мешкає понад 25000 мешканців.

Інновації від піцерії

Менеджери Domino’s неймовірно креативні. Піцу доставляли кіньми, машинами, мопедами та електроскутерами. Сьогодні задля швидкої доставки піци корпорація, що має ресторани у 86 країнах світу, застосовує дрони, роботів та автомобілі-безпілотники.

Рекламі піци додають перцю курйозні ситуації та божевільні рекламні акції:

  • в Канаді хлопець-кур’єр не витримав смачних ароматів та з’їв піцу у ліфті під веб-камерою, яка прославила його на весь світ;
  • у Великобританії кур’єр намагався доставити піцу на день народження королеви;
  • в Росії акцію «Домінос назавжди» завершили до строку: бажаючих зробити тату із логотипом піцерії задля отримання 100 безкоштовних піц у рік протягом 100 років знайшлося безліч.

Австралійські шанувальники піци розробити веб-камеру із штучним інтелектом, який здійснює контроль якості створення піци за десятками параметрів та повідомляє про порушення технології.

Українська мережа піцерій Domino’s стрімко розвивається. Чекаємо на дрони із піцею?

Великий Київ у Google News

підписатися