Спочатку протиаварійний ремонт, потім реставрація – стали відомі деталі ремонту мосту Метро

Автор: Галина Ворона
14:45 17.07

Міст Метро через р. Дніпро, який перебуває в аварійному стані, нарешті почнуть ремонтувати – місто визначило виконавця протиаварійних робіт та уклало з ним договір.

Спочатку протиаварійний ремонт, потім реставрація – стали відомі деталі ремонту мосту Метро

Про те, як відбуватимуться роботи – розповіли на Facebook-сторінці “Київавтодору”.

За словами дорожників, міст Метро через р. Дніпро має охоронний статус – у 2008 році його віднесено до пам’ятки архітектури та містобудування, науки і техніки, місцевого значення. Це накладало певні обмеження на виконання будь-яких будівельних робіт на споруді.

Водночас комплексне обстеження мосту у 2021 році показало, що споруда має дефекти, які впливають на надійність та довговічність конструкцій мосту.

Як пояснили у “Київавтодорі”, характер цих дефектів та охоронний статус споруди спонукає до проведення ремонтних робіт, а саме реставрації з пристосуванням, за окремо розробленим проєктом. На сьогодні споруда працює в обмеженому режимі щодо вантажопід’ємності.

Відтак, протиаварійні роботи є одним із етапів, який входить до складу робіт з реставрації мосту Метро, та включають встановлення тимчасових металевих підтримуючих конструкцій у прогонах споруди.

Саме такий вид та характер робіт дозволять забезпечити подальшу безпечну експлуатацію мосту без його закриття до початку виконання робіт з реставрації, кажуть у компанії.

Для встановлення підтримуючих конструкцій передбачається ряд робіт з влаштування будівельних майданчиків для збирання металевих конструкцій, розміщення техніки та механізмів, викаточних пірсів та причалів для плавзасобів, виконання робіт з віброзанурення паль, виготовлення, транспортування та монтаж металевих елементів підтримуючих конструкцій, влаштування льодорізів для забезпечення льодоходу.

У “Київавтодорі” також наголосили, що під час виконання протиаварійних робіт рух транспортних засобів та поїздів метрополітену не закриватиметься, а також буде забезпечено збереження судноплавства.

Нагадаємо, міст Патона ввели в експлуатацію у 1965 році. І за цей час ремонт здійснювали один раз. У 2004 році на мосту демонтували трамвайні колії і оновили дорожнє покриття. І з того часу поточні ремонтні роботи відбувалися тільки на окремих ділянках мосту.

Ремонт оголосили у зв’язку з тим, що міст Метро давно перебуває у аварійному стані. Пішоходи розповідали, що плити хитаються під ногами та страшно, щоб вони не провалилися. Віталій Кличко в одному з  інтерв’ю заявив, що молиться щоранку за міст Патона

Проєкт капітального ремонту мосту Метро Київська міськдержадміністрація затвердила 2019 року. Також на 2024 рік було заплановано роботи з посилення опор мосту.

За умовами тендеру виконавець повинен провести реставрацію з пристосуванням автопроїздів, зокрема будівництво трубопроводів, ліній зв’язку й електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг, а також вирівнюванням поверхонь. 15 липня Київ підписав договір із турецькою компанією Onur на протиаварійний ремонт мосту Метро. 

Великий Київ у Google News

підписатися