Програма підтримує експериментальні театральні роботи в камерному форматі, які можуть стати основою для майбутніх більших проєктів.
Ми шукаємо людей з різних сфер мистецтва, які хочуть себе спробувати в перформансі, танці, театрі. Якщо ви мали ідею і не мали можливості її втілити – це коло саме для вас. З фінансовою, адміністративною і менторською підтримкою стипендії ви зможете створити експериментальну роботу, яка з часом має всі шанси стати повноцінним самостійним твором”, – каже координатор proto produkciia Володимир Бурковець..
Подати заявку можна до 29 квітня включно за посиланням. В ній потрібно розповісти про свій досвід, описати ідею та концепцію того, щоб ви хотіли зробити. Вказати наявну команду та технічні вимоги для реалізації проєкту та описати орієнтовний план використання стипендії. Також поділитися баченням розвитку проєкту на наступних етапах.
Як зрозуміти, чи з цією ідеєю варто подаватись? Якщо в ній є щось нове для музики, мистецтва, спільноти чи для вас особисто – половина успіху. Інша половина – широкий контекст. Якщо через неї можна говорити не тільки з Україною, а зі світом і бути зрозумілим в умовній Нігерії чи Німеччині”, – пояснює Бурковець.
Учасники отримають стипендії в розмірі 40 000 грн для реалізації проєктів. В залежності від кількості залучених людей сума може бути більшою або меншою. Кошти мають бути спрямовані на створення вистави: гонорари, закупівля матеріалів, костюмів, логістичні витрати. Організаційна підтримка включає: комунікаційний супровід, нетворкінг, надання простору для репетицій.
Стипендія імені Антонена Арто заснована фондом proto produkciia в партнерстві з лабораторією сучасної опери Opera aperta. Цей конкурс стипендії реалізується фондом proto produkciia та співфінансується програмою ZMINA: Rebuilding, створеною за підтримки Європейського Союзу в рамках спеціального конкурсу заявок на підтримку українських переселенців та українського культурного і креативного секторів, за підтримки МБФ “ІЗОЛЯЦІЯ”, Trans Europe Halles та Malý Berlín.
Антонен Арто — французький письменник, драматург, реформатор театру, актор, поет, есеїст. Відомий як автор концепції театру жорстокості (або крюотичного театру). Арто — автор численних есе та маніфестів, присвячених театру. «Театр і його Двійник» — найвідоміша книжка Арто, яка розкриває його концепцію театру. Його тексти передбачили багато напрямків пошукового театру, які почали розвиватись вже після Другої світової війни — театру художника, пластичного театру, world theater, імерсивних вистав і принципів розширеної сценографії.
Раніше “ВК” розповідав про великий попит на театральне мистецтво під час війни. Попри великий вибір театральних дійств у Києві, квитки на вистави розбирають за кілька тижнів заздалегідь, а на прем’єри – за 1-2 місяці.