Немає ніяких постів чи текстів. Немає коментарів. Ніякої колекції фото – що поїв, як покрасив волосся, куди з’їздів тощо. Ніяких сторисів. Ніяких флешмобів. Тільки голосові онлайн дискусії. Тільки кімнати й клуби. Максимально реальне спілкування.
Там вже зареєструвалися розробник й засновник соцмережі Facebook Марк Цукерберг, засновник компаній SpaceX, PayPal, Ілон Маск, американський рок-музикант й актор Джаред Лето та ціла плеяда міжнародних та українських акторів, співаків, політиків, журналістів, письменників тощо. На даний час у Clubhouse зареєстровано понад 50 тисяч користувачів з України.
Кожен, хто зареєстрований у Clubhouse може поспілкуватися з будь-якою людиною.
Ідея Clubhouse, дуже схожа на подкаст, тільки завжди у прямому ефірі й працює як театральна сцена з аудиторією, яка прийшла подивитися виставу. Однак, дивитися – не можна, тільки слухати, але на цій сцені кожен може стати актором. Така собі віртуальна заміна онлайн конференціям. До речі, відсутність відео також впливає, бо, як правило, люди спокійніше і вільніше себе почувають, бо за їхньою зовнішністю, жестикуляцією ніхто не спостерігає. Дискусії зустрічаються дуже живенькі.
Соцмережі Clubhouse лише майже рік. Розробники програмного забезпечення Alpha Exploration Co – Пол Девіс та Рохан Сет. До речі, колись вони розробляли Google. Станом на кінець січня 2021 року Clubhouse вже оцінюється у мільярд доларів США.
Максимальну популярність платформа отримала після того, як у Clubhouse була заблокована кімната відомого пропагандиста РФ Володимира Соловйова. Його заблокували через скарги користувачів. До речі, Соловйов намагався виправдати омонівця, який під час мирних мітингів у Санкт-Петербурзі жорстоко вдарив ногою жінку. Напевно, все ж таки, у людей з РФ відбувається якесь просвітлення, і вони починають розуміти, що поліцейські не мають права застосовувати силу проти мирних мітингувальників.
Також, вже був й інший скандал, пов‘язаний з Ілоном Маском. Він запросив через соцмережу twitter до спілкування президента РФ Путіна. Тему не озвучив. Не всі оцінили бажання Маска поспілкуватися з Путіним, тому навіть засновника SpaceX піддали жорсткій критиці.
Отже, як все працює
- Вам потрібен IPhone, на Android поки що встановити Clubhouse неможливо. До речі, колись соцмережа Instagram також була доступна тільки для власників IPhon. Якщо є IPhone – завантажили у App Store додаток Clubhouse.
- Вам потрібне запрошення (invite) від друга або знайомого, який вже зареєстрований у Clubhouse. Запрошення він надсилає вам на номер вашого телефону. До речі, invite – навіть продають. Однак, “Великий Київ“ не радить витрачати кошти на запрошення. Після всіх тестувань, розробники обіцяють зробити Clubhouse доступним для всіх.
- Відкриваєте додаток – вводите свої дані – ім‘я, прізвище, нік, номер свого мобільного та номер висланого вам запрошення.
- Оформлюєте свій профіль. Встановлюєте одне фото (avatar) – трохи біографії, або те, що ви хочете аби про вас знали. Це єдине поле, де щось можна написати текстом. Інтерфейс дуже простий.
- Обираєте собі підписників (followers), та підписуєтеся на тих, на кого хочете підписатися (тут система схожа на Instagram) аби потім у консолі легко знаходити цікаві для вас кімнати.
Далі найголовніше – кімнати. Заходячи у додаток – одразу у стрічці видаються кімнати або з запланованими дискусіями, або й ті, що відбуваються зараз у різних куточках світу. Кількість та якість ваших кімнат залежить від ваших підписників та до яких кімнат вони приєднані. Ті кімнати, які є у них – будуть висвітлюватися й у вас.
Якщо тема, яку обговорюють у кімнаті Clubhouse вам цікава, можете приєднуватися. До речі, кожен слухач, якщо клацне кнопку (внизу екрану) підняти руку – також може одразу стати спікером й висловити свою думку або поставити питання. Тобто слухач може стати спікером, спікер може стати слухачем. Перебивати у Clubhouse – моветон.
В організованих кімнатах є модератори. Вони створюють кімнату, оголошують тему дискусії, представляють її й надають слово тому чи іншому спікеру, або слухачу. Модератори розмови – можуть запрошувати людей до розмови, можуть прийняти людину і почати з ним спілкування, а можуть й відмовити. У процесі розмови у кімнаті також можна додавати додаткових спікерів.
Саме цими кімнатами Clubhouse спонукає користувачів фоловить як можна більше цікавих особистостей, аби мати можливість послухати та поспілкуватися з цікавими для нього особистостями та на цікаві теми. Чим більше фоловерів ви обираєте, тим більш насичена стрічка з різноманітними кімнатами буде у вас у Clubhouse.
Кожен, хто має профіль, звичайно може створити й власну кімнату. Обрати тему розмови – від ядерної фізики до вивчання карт ТАРО або політики. І всі ваші фоловери – також побачать у себе у стрічці, що ви створили кімнату для розмови. Фоловери ваших фоловерів також побачать, що ви створили кімнату й зможуть приєднатися. Кімнати можна створювати відкриті – для всіх та закриті – для окремих людей. Ті, кого, ви не запрошували також можуть приєднатися, якщо ви це їм дозволите.
Крім того, окрім кімнат у Clubhouse є ще й клуби. Це постійні майданчики для обговорення тих чи інших питань. Якщо ви вже три рази створювали бесіди у кімнаті – вже можете створити цілий клуб.
Знаходячись у Clubhouse ви можете переходити з одної кімнати до іншої, спілкуватися з людьми, з якими ви й ніколи не думали, що будете спілкуватися. І ніколи б не могли уявити, що ці люди будуть вас слухати. Це як великий будинок, офіс або вечірка, де ви переходите й переходите з однієї компанії до іншої й спілкуєтесь або просто слухаєте саме тих, хто вас цікавить. Таким чином платформа робить максимально доступним поріг для інтелектуального контенту.
Спочатку до унікальності Clubhouse відносили й те, що на відміну від будь-яких конференцій, концертів, кількість слухачів та спікерів не обмежена. Однак, за останніми даними все ж таки обмежена – 5000 слухачів-спікерів.
Чого не можна робити у Clubhouse
Всі користувачі повинні використовувати у додатку своє реальне ім’я та бути старше 18 років. Однак, вже є випадки, коли й значно молодші люди створювали профілі у Clubhouse.
Також у Clubhouse заборонені цькування, дискримінація, образи й поширення неправдивої інформації.
Всі розмови у кімнатах та клубах не можна записувати.
Розробники Clubhouse розраховують на модерацію самих користувачів – кожен учасник може поскаржитися на поведінку, що порушує правила платформи, після чого Clubhouse проведе розслідування та винесе відповідне рішення.
Безпека користувачів
У середині лютого американські експерти з Stanford Internet Observatory (SIO) виявили, що при створенні Clubhouse розробники використовували технології китайської компанії Agora. При цьому дані користувачів й кімнат передавалися у китайську організацію у незашифрованому вигляді, а значить, могли потрапити у розпорядження уряду Китаю. У відповідь на дослідження представники Clubhouse пообіцяли, що розроблять додаткове шифрування, аби мінімізувати ризики.
До того ж один з головних плюсів Clubhouse – туди приходять люди, які люблять пробувати нове й не бояться експериментувати. З такою аудиторією цікаво взаємодіяти, адже вона цікава. Будьте обережні, Clubhouse дуже сильно затягує. І ви можете втратити в онлайн той час, який можете провести у реальному житті зі своїми друзями та сім‘єю.
Чи залишиться Clubhouse таким самим популярним й чи буде розвиватися й далі, поки невідомо. Однак, за даними аналітичної компанії App Annie, з 1 по 16 лютого кількість її учасників вже зросла з 3,5 мільйона до 8,1 мільйона. Все більше на неї звертають увагу мешканці Великої Британії, Німеччини, Японії, Бразилії та Туреччини. На початку лютого у Китаї Clubhouse також став набирати обертів, однак незабаром на території країни платформу було заблоковано.
Новеньке, свіженьке, чому б не спробувати? Однак не забувайте слідкувати за чистотою своєї мови, адже все відбувається в онлайні.
А коли ви виходите з Clubhouse – іноді продовжуєте чути голоси зі свого телефону. Тому не забувайте свайпнути вкладку Clubhouse до верху, аби зовсім її прибрати.