Що робити, якщо у лікарні вимагають гроші за безоплатні послуги – поради юристів

Кожен пацієнт, який має декларацію з сімейним лікарем, терапевтом або педіатром, має право на безоплатні медичні послуги, передбачені Програмою медичних гарантій, звертає увагу ЮрШтаб.

Юристи зазначають: якщо у вас вимагають гроші за такі послуги, які має покривати держава — це порушення, тому не варто мовчати та платити.

Куди звертатися:

  • Спочатку безпосередньо до головного лікаря медичного закладу.
  • Якщо це не допомогло, пишіть скаргу до:
    ▪️ Місцевого департаменту охорони здоров’я.
    ▪️ НСЗУ (Національна служба здоров’я України).

Як подати скаргу до НСЗУ:

  • Через сайт: https://nszu.gov.ua (https://nszu.gov.ua/) → розділ «Громадянам»
  • За телефоном гарячої лінії: 16-77
  • На email: [email protected]
  • Поштою або особисто: просп. Степана Бандери, 19, м. Київ, 04073

Що вказати у зверненні (чим детальніше, тим краще):

▪️ Обов’язкові дані: ПІБ пацієнта, дата народження, дата події, повна назва лікарні.
▪️ Свідчення: Ім’я та посада медпрацівника, який порушив права.
▪️ Деталі: Максимально детальний опис ситуації та суми, які вимагали.
▪️ Докази: За можливості — додайте чеки, фото чи відео.
▪️ Контакти: Ваші контактні дані для зворотного зв’язку.

Відповідь на вашу скаргу має надійти протягом 30 днів з моменту її отримання.