Кожен пацієнт, який має декларацію з сімейним лікарем, терапевтом або педіатром, має право на безоплатні медичні послуги, передбачені Програмою медичних гарантій, звертає увагу ЮрШтаб.
Юристи зазначають: якщо у вас вимагають гроші за такі послуги, які має покривати держава — це порушення, тому не варто мовчати та платити.
Куди звертатися:
- Спочатку безпосередньо до головного лікаря медичного закладу.
- Якщо це не допомогло, пишіть скаргу до:
▪️ Місцевого департаменту охорони здоров’я.
▪️ НСЗУ (Національна служба здоров’я України).
Як подати скаргу до НСЗУ:
- Через сайт: https://nszu.gov.ua (https://nszu.gov.ua/) → розділ «Громадянам»
- За телефоном гарячої лінії: 16-77
- На email: [email protected]
- Поштою або особисто: просп. Степана Бандери, 19, м. Київ, 04073
Що вказати у зверненні (чим детальніше, тим краще):
▪️ Обов’язкові дані: ПІБ пацієнта, дата народження, дата події, повна назва лікарні.
▪️ Свідчення: Ім’я та посада медпрацівника, який порушив права.
▪️ Деталі: Максимально детальний опис ситуації та суми, які вимагали.
▪️ Докази: За можливості — додайте чеки, фото чи відео.
▪️ Контакти: Ваші контактні дані для зворотного зв’язку.
Відповідь на вашу скаргу має надійти протягом 30 днів з моменту її отримання.


