Про це в інтерв’ю LIGA.net сказав директор Інституту електрозварювання ім. Патона Ігор Крівцун.
За словами науковців з Інституту Патона, руйнівні процеси на мосту почались після 2013 року. Тоді під тротуарами змінювали комунікації — для цього треба було розбити асфальт і бетонну плиту. Під час робіт сміття потрапило на металеві конструкції. Тепер коли воно мокне, це тільки пришвидшує корозію.
За останні два роки я підписав, мабуть, три або чотири звернення до [Віталія] Кличка, до [Дениса] Шмигаля. Ми пояснюємо, шановні, міст скоро впаде. Він не обслуговувався фактично з 1953 року. Там страшна корозія, потрібно прибрати багато сміття, бо воно стає вологим і пришвидшує корозію“, – каже Ігор Крівцун.
За його словами, через корозію сильно скоротилась товщина металу нижнього пояса мосту — у деяких місцях вона становить 5 мм, а має бути втричі більшою.
“Ще жодного разу не відбулось повне обстеження мосту. Його досліджували тільки там, де був доступ. Тому загальна картинка може бути зовсім іншою. Там можуть бути суттєві проблеми, яких ми поки що не бачимо”, – зазначає експерт.
За попередніми оцінками транспортних експертів, для відновлення мосту потрібні щонайменше 500 мільйонів євро.
“Але ми готові допомагати — наш відділ міцності зварних конструкцій займається цими питаннями, ми знаємо, що потрібно зробити. Цей процес тільки треба почати”, — додає Ігор Крівцун.
Читайте також: Наскрізна корозія і руйнування бетону: на мостах Патона і Метро зафіксували суттєві пошкодження
Нагадаємо, Міст Патона офіційно визнали аварійним у 2017 році. Тобто віднесли до п’ятого, “аварійного” стану експлуатації, згідно з яким, інфраструктурним об’єктом користуватися вже не можна. Однак його не перекрили, а тільки обмежили рух. За словами експертів, міст тримається лише на “щедрому запасі міцності”. Мер Києва Віталій Кличко в одному інтерв’ю зізнався, що молиться щоранку за міст Патона. За словами мера, реконструкція мосту Патона коштуватиме понад 0,5 млрд доларів.