З перших днів повномасштабного вторгнення в методичках російських пропагандистів є стратегічне завдання — зруйнувати польсько-українське партнерство.
Для досягнення своєї мети кремлівські “змі”, окрім іншого, застосовують принцип «поділяй та володарюй».
Як йдеться у дослідженні Stopfake, російська пропаганда атакує одразу два інформаційні простори:
– в Україні через зернові блокади, «волинську тему», інциденти з дронами та диверсіями;
– у Польщі через соцмережі, насамперед X, із наративами про «українізацію», «привілеї для українців», «невдячність» і тезу «це не наша війна».
Як розповідає Центр стратегічних комунікацій, пропагандисти використовують як старі кліше про «українців-бандерівців» і пам’ять про Волинські події, так і нові наративи, що грають на страхах поляків:
- «українізація Польщі»;
- «привілеї для українців»;
- «невдячність України»;
- «це не наша війна».
Поширюють їх, зокрема, через акаунти євроскептичних політиків та проросійських діячів. Наслідки вже фіксує соціологія: симпатія поляків до українців упала з 51% до 30%, антипатія зросла з 17% до 38%


