Розсудливість, емоційність взаємодопомога: стартував проект, що досліджує архетип українців

“Архетип нації” — це мультимедійний проєкт, який досліджує основи української національної ідентичності. Якими ми були, якими стали, якими ми маємо та можемо бути? Автор та ведучий Нік Лисицький — письменник, голова громадської організації “Чарівний світ UA” шукає відповіді на ці важливі питання у фольклорі, міфології та у розмовах з гостями.

Про що проєкт? 

У першому сезоні проєкту “Архетип нації” на глядачів чекає дванадцять випусків, присвячених цінностям, характерним для української нації:

  • Частина 1: Вкоріненість (Євген Клопотенко), Емоційність (Андрій Козінчук), Розсудливість (Андрій Зелінський), Справедливість (Валерій Маркус) 
  • Частина 2: Взаємодопомога, Волелюбність, Ідеалізм, Самовираження 
  • Частина 3: Винахідливість, Демократичність, Кохання, Почуття гумору  

Кожен випуск складається з трьох частин: 

  • науково-популярне есе, в якому фольклористка Марина Демедюк досліджує представленість відповідної цінності в українській народній творчості та культурній традиції;
  • фольклорного твору, що відображає цю цінність; 
  • та інтерв’ю у якому ведучий Нік Лисицький разом з гостем обговорюють значення цінності у житті сучасних українців.

До озвучення фольклорних творів, представлених у проєкті, залучили відомих українських акторів: 

  • Михайло Войчук – український актор театру, кіно та дубляжу, диктор, телерадіоведучий, Заслужений артист України. 
  • Катерина Артеменко – артистка Національного академічного драматичного театру ім. Івана Франка, актриса кіно, співачка, композиторка та авторка пісень. 

Сьогодні, коли росія вчергове хоче знищити Україну як незалежну державу й українців як націю, як ідею, надактуальним для нас стає розуміння себе, своїх цінностей і цілей, – кажуть автори проєкту, – “Архетип нації” підготовлено за підтримки Українського культурного фонду в межах конкурсної програми “Культура під час війни

Серед гостей проєкту: Андрій Зелінський, Валерій Маркус, Євген Клопотенко, Андрій Козінчук, Валерія Абдал, реперка Блекфіш, Петро Мага, Раїса Заклецька та інші. Перший сезон проєкту складається з 12 випусків, які можна буде не лише дивитися, а й слухати та читати. Перші 4 випуски вже доступні на YouTube, подкаст платформах та сайті https://an.magicworld.com.ua, а до середини жовтня вийде ще 8 випусків.

Нік Лисицький, автор та ведучий:

Міфологія та фольклор є основою національної ідентичності, тим підґрунтям, яке формує самобутність нації, зберігає її цінності та дозволяє вистояти навіть у найскрутніші часи. Сьогодні, у напруженій боротьбі з ворогом, наша нація продовжує розвиватися та формуватися.

Тепер, коли про нашу стійкість та волелюбство, про героїзм наших воїнів дізнався увесь світ, ми можемо розповісти про себе. Та для цього потрібно перш за все самим зрозуміти, які ми є

.Євген Клопотенко  — про  вкорінення та традиції:

Через історію моєї сім’ї добре видно, як Радянський Союз і Російська імперія вплинули на українців. У дитинстві моя родина була типовою пострадянською. Ми не святкували Різдво чи інші свята, не мали особливих традицій. Але мені завжди хотілося чогось більшого, і я почав це шукати.

Згодом дізнався, що моя бабуся на Великдень пекла величезний хліб, а потім ділилася ним з усіма. Або як вона запікала м’ясо в глині. Це було частиною маминих дитячих спогадів

Марина Демедюк, консультантка проєкту “Архетип нації”:

Проєкт важливий насамперед тим, що дає змогу показати унікальність українського характеру, в якому часто поєднуються протилежності. Переконана, що потрібно проговорювати як позитивні, так і подекуди негативні риси українців, щоб зрозуміти, куди рухатися далі, а що залишити в минулому

Історія проєкту

“Архетип нації” став логічним продовженням проєкту Чарівний світ.UA — першої в Україні ініціативи, яка комплексно підійшла до питання популяризації української міфології. З 2020 року команда проєкту створила ряд культурних продуктів та отримала сотні позитивних відгуків не тільки з України, а й від українців закордоном — з США, Канади, Франції, Італії, Японії та в медіа, а також — понад 1,5 мільйона переглядів на платформах YouTube та Facebook.