Жіночий одяг та товари гігієни в Україні коштують щонайменше на 7-13% дорожче, аніж чоловічі – такі офіційні дані Держстату. За ціною дорослого взуття та одягу купують і товари для дітей. Така різниця у вартості характерна не лише для нашої країни – у світі цей показник називають “Рожевим податком” та закликають зменшувати.
Рожевий податок (pink tax) – це коли жіночі товари коштують дорожче за аналогічні чоловічі
Вивчаємо товари для жінок і чоловіків у магазинах. Ось приклад – набір для чоловіків зі станком для гоління, до якого увійшли 2 зйомні картриджі. Коштує 399 грн за знижкою. Базова вартість 506 грн.
Аналогічний жіночий (станок та 2 картриджі) обійдеться у 599 грн зі знижкою. Базова вартість 875 грн.
Між іншим, до чоловічого набору додають гель для душу 3 в 1 в подарунок.


Обираємо шампунь для волосся в одному сегменті – засіб проти лупи. Бачимо, що після застосування акцій та знижок ціна однакова. Хоча базова вартість жіночого була на кілька гривень вище. Чоловічий продавали по 244 грн, а жіночий по 263 грн.

Різниця в цінах – наслідок маркетингових стратегій, коли орієнтуються на певну цільову аудиторію та аналізують запити та платоспроможність потенційних клієнтів, пояснює маркетолог Олександра Суфіянова.
У певних стратегіях товари для чоловіків можуть бути розраховані на жінок, адже саме жінки часто ухвалюють рішення про покупку для родини. Йдеться про такі товари, як одяг, засоби гігієни, косметику і навіть техніку
З “Рожевим податком” уже не один рік змагаються у світі
Нариклад, у штаті Каліфорнія й у Нью-Йорку з 2020 року діє заборона на “Рожевий податок”. Про обмеження за часів свого президентства заявляв Барак Обама:
Щодо хімчистки: я не знаю, чому блузка Мішель коштує більше, ніж моя сорочка
Це у У 1995 році проводили дослідження Департаменту споживчої політики штату Нью-Йорк. І виявили ось яку різницю вартості між “синім” та “рожевим”:
- іграшки та дитячі аксесуари – 7%;
- дитячий одяг – 4%;
- дорослий одяг – 8%;
- засоби особистої гігієни – 13%;
- товари для домашнього медичного догляду – 8%.
Наприклад, рожева модель самокату коштувала 49,99 доларів, тоді як звичайна червона – 24,99; дитячий блакитний шолом – 14,99 доларів, рожевий – 27,99.
Також дослідження виявили, що страхування авто в 25 штатах Америки коштує більше для жінок. А у Великій Британії виявили, що жінкам доводиться платити в середньому на 37% більше за ті самі товари, тільки тому, що вони «для жінок».

Компанії могли б свідомо відмовитися від цих ігор, не підігрувати стереотипам і не здирати з жінок гроші, – казала ВВС Джеміма Олчавскі, стратегічна директорка Fawcett Society, благодійної організації, яка проводить кампанії за права жінок у Великій Британії
Чому ж жіночі товари дорожчі – версія психолога зі споживання
Професор Ненсі Пуччінеллі, фахівець з психології споживання з Оксфордського університету, каже, що, згідно з дослідженнями, жінки – набагато обережніші й уважніші покупці; вони ретельно вивчають рекламні оголошення і цінові трюки, а такоє жінки вбачають у дорожчих продуктах більшу цінність.
Для чоловіків, бритва – річ функціональна, тоді як жінки, можливо, пов’язують видалення волосся з гедонізмом, з доглядом за собою, і тому часом готові платити більше. Водночас їм можуть заважати ситуативні фактори. Наприклад, якщо “товари для жінок” і “товари для чоловіків” стоять у різних секціях, порівняти ціни вже важче”
Варто зазначити, що і ми вирішили пошукати дитячий самокат у магазинах України. Ціни на них від кольору не залежть. Основний фактор – якість. Наприклад, ось такий двоколісний виробництва Itrike можна придбати зі знижкою за 1299 грн (повна вартість 1599 грн).
